Business

Tesla taie din nou prețurile în China și în SUA pe măsură ce competiția pe piața mașinilor electrice se încinge

Tesla continuă războiul anului 2023 – și nu este vorba de lupta în cușcă dintre Elon Musk și Mark Zuckerberg, ci despre războiul prețurilor cu ceilalți producători de mașini electrice: producătorul american a redus începând de luni 14 august două versiuni ale modelului Y cu aproximativ 2.000 de dolari iar pentru modelul 3 acordă o reducere pentru asigurare de 1.100 de dolari valabilă până în septembrie.

Livrările Tesla de mașini produse în China în iulie s-au prăbușit de-a dreptul cu 31% față de cele din luna iunie, totalizând 64.285 de mașini conform datelor oficiale chinezești. În același timp, principalul competitor BYD a avut vânzări în creștere cu 61% față de aceeași lună a anului trecut și a reușit să livreze 261.105 mașini de pasageri și avem, iată, motivul acestor reduceri continue de prețuri. BYD are ca țel să atingă cifra de trei milioane de mașini livrate pe parcursul anului 2023 iar Tesla pare că nu mai are suflu în această competiție, în care cheia profitabilității pare să fie reducerea costurilor mai degrabă decât reducerile de preț pentru acapararea de cotă de piață.

Ieri, Tesla a lansat în SUA și două noi versiuni mai ieftine a modelelor S și X, ambele fiind mai ieftine cu 10.000 de dolari decât modelele obișnuite. Ambele versiuni mai ieftine au o autonomie mai redusă cu aproximativ 100 de kilometri și performanțe mai slabe ale motorului, sunt cele mai vechi modele ale companiei și prin această mutare se încearcă stimularea vânzărilor pe măsură ce clienții așteaptă lansarea livrărilor pentru Cybertruck în ultimul trimestru al acestui an.

Tesla a trecut pe locul al doilea în clasamentul vânzărilor de electrice în primele șapte luni ale anului în Europa

Și în Europa Tesla a început să piardă teren în fața lui Volkswagen; deși în primele luni producătorul german a pornit anul mai greu, livrările începute în iulie (și mult așteptate) ale ID.Buzz, urmașul electric al lui VW Transporter au fost decisive în situarea lui Volkswagen pe primul loc în clasamentul vânzărilor de electrice în dauna Tesla.

Pentru că tot am amintit de lupta cu fondatorul Facebook (META), Elon Musk a mai primit o altă lovitură după ce chiar stabilise detalii, se pare, cu oficialii italieni pentru o locație epică – Zuckerberg a anunțat că renunță la luptă pe motiv că Musk nu este serios și tot amână lupta, ba că îl doare un umăr, niște coaste, trebuie să se opereze, să ia o pauză de câteva luni etc… în fine, motive. Lupta a cam pierdut-o pe terenul afacerilor, Musk iar acum încearcă să mai salveze câte ceva.

Însă nu trebuie să cântăm încă prohodul Tesla (TSLA). Cotația acțiunii este într-o decelerare pronunțată de la maximul de aproape 300 de dolari atins pe 19 iulie și cred că va mai corecta încă câteva săptămâni, cel puțin până la nivelul de 205-210 dolari per acțiune, nivel care ar trebui să ofere un suport puternic. Până acolo, stați deoparte de acțiunea Tesla.

Adrian Barbu

Eram student acu vreo douăzeci și ceva de ani și mă gândeam cum să fac bani mulți fără bătaie multă de cap (ceva legal totuși, nu vă gândiți la prostii...). Așa că m-am apucat să investesc la bursă, tocmai ce se apăruse bursa în Romania în iarna lui 1995. Și cum, evident, norocul începătorului a fost de partea mea, am zis că gata, asta vreau să fac în viața! Ulterior, din investitor am devenit și broker/trader în cadrul a două bănci importante din România, unde am ajutat clienți să tranzacționeze la bursă. Când nu citesc știri despre companii sau cărți din domeniu, fotbalul îmi produce cel mai mult stress...

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button