Deși a susținut cu tărie că nu renunță la brandul Nokia, ci doar își diversifică oferta smartphone incluzând și modele vândute sub brand propriu, HMD Global pare că intră într-o nouă etapă cu strategia sa de rebrand, una care presupune renunțarea completă la identitatea cândva celebrei companii finlandeze.
În anul 2013 Microsoft a cumpărat business-ul Nokia de telefoane inteligente, folosindu-l ca platformă pentru lansarea propriului produs Windows Phone și promovarea acestuia ca o alternativă Android. Doar că ambițiile conducerii Microsoft pentru impunerea propriei viziuni asupra modului în care Windows Phone și prin extensie telefoanele Nokia ar trebui să arate și funcționeze au scufundat brandul de telefoane cândva celebru, acesta ajungând în anul 2014 tocmai pe locul 98, din punct de vedere al vânzărilor realizate la nivel global.
Doi ani mai târziu, cu Windows Phone mort și îngropat, Microsoft a anunțat un acord de licențiere prin care ceda drepturile asupra brandului Nokia companiei HMD Global. Motivat de cu totul alte ambiții, HMD a continuat să exploateze notorietatea acestui brand folosindu-l pentru a vinde modele smartphone realizate cu investiții din ce în ce mai mici, prețul acestora coborând în mod proporțional cu încrederea și interesul arătat de nostalgicii Nokia ajunși tot mai deziluzionați.
În cele din urmă, HMD Global au fost nevoiți să admită că Nokia nu mai este un brand pentru telefoane-flagship, susținând însă acestea nu vor dispărea de pe piață, ci doar oferta de telefoane va trece printr-un proces de „reașezare”, prin lansarea de noi modele încadrate ca telefoane de buget.
La începutul acestui an au apărut zvonuri și mai alarmante, cum că HMD Global este pe cale să renunțe cu totul la brandul Nokia. La acea vreme compania a venit rapid cu un comunicat de presă prin care dezmințit aceste speculații, admițând însă că este în proces de tranziție la o nouă strategie multi-brand, menită să împrospăteze și diversifice oferta cu o nouă gamă de telefoane „HMD Originals”, care vor conviețui alături de modelele Nokia aflate deja în ofertă.
Ei bine, se pare că strategia a fost de fapt o tranziție în toată regula, compania care deține acum o ofertă completă de telefoane vândute sub propriul brand HMD scoțând vechile modele Nokia din oferta magazinelor europene. Desigur, telefoanele Nokia deja aflate în posesia consumatorilor vor beneficia în continuare de actualizări software, însă cel mai probabil acestea vor fi doar remedii de securitate.
Pentru clarificare, Nokia Corporation încă există ca și companie distinctă (originalul Nokia), însă activitatea acesteia este predominant în domeniul echipamentelor de rețelistică. De asemenea, compania finlandeză e unul dintre cei mai mari deținători de tehnologii brevetate din lume, cu aplicații tocmai pe segmentul telefonie mobilă și rețelistică, generând venituri considerabile de pe urma taxelor de licență plătite de diverși jucători din industrie.