Statul francez a amendat Apple cu 1.2 miliarde de dolari

Statul francez a amendat producatorul de telefoane american cu 1.2 miliarde de dolari, punand si mai multa presiune pe companie. Apple deja are probleme cauzate de epidemia de coronavirus, insa asta nu a ferit gigantul tech de amenda incasata.
Consiliul Concurentei din Franta a examinat modul in care Apple isi vinde produsele pe teritoriul tarii. Asta a dus la concluzia ca americanii si-au impartit nedrept produsele si clientii intre doi mari distribuitori, Tech Data si Ingram Micro. Autoritatile de reglementare au acuzat Apple de faptul ca a obligat cei doi distribuitori sa vanda produsele la acelasi pret cu propriul magazin si a abuzat de influenta economica pe care o are asupra celor doua companii.
Isabelle da Silva, presedinte al Consiliului Concurentei din Franta, a sustinut intr-un comunicat de presa ca impartirea responsabilitatilor intre cei doi distribuitori a „sterilizat piata en gros de produse Apple”. Companiile Tech Data si Ingram Micro au primit si ele amenzi de cateva milioane de euro.
Un purtator de cuvant al companiei americane, Josh Rosenstock, a declarat ca Apple va ataca decizia:
Decizia Consiliului Concurentei din Franta este deprimanta. Se leaga de practicile folosite acum mai bine de un deceniu si arunca la gunoi 30 de ani de precedente legale pe care toate companiile franceze se bazeaza, printr-un ordin care va cauza haos pentru toate companiile din piata.
Desigur, nu doar Apple are probleme, cu autoritatile de reglementare din mai multe state analizand modul in care companii precum Facebook, Google si Amazon au incalcat diverse legi. In Statele Unite ale Americii, mai multe institutii, de la Departamentul de Justitie si Casa Reprezentantilor, examineaza indeaproape puterea pe care Apple o are in piata.
Competitorii si activistii au tot acuzat producatorul iPhone-ului de faptul ca incearca sa elimine competitia prin taxe aplicate serviciilor de toate felurile. Un caz recent este cel in care Spotify a acuzat Apple ca favorizeaza propriul serviciu de streaming de muzica si ii ofera un avantaj in fata clientilor.
La fel ca multe alte companii insa, Apple trece printr-o perioada grea din cauza epidemiei de COVID-19, iar compania a fost afectata din mai multe puncte de vedere. Multe dintre fabricile companiei au fost inchise si abia recent magazinele oficiale de pe teritoriul Chinei au fost redeschise, insa situatia este si mai rea acum. Europa este afectata de epidemie, iar Apple inchide, din nou, cam toate magazinele. Asta afecteaza vanzarile globale ale companiei care va trebui sa faca eforturi mari pentru a recupera deficitul acesta. Peste toate astea, mai are si de platit cateva amenzi incasate in ultimele luni.