Artiștii îi cer președintelui Spotify să renunțe oficial la ideea de a dezvolta algoritmul de speech recognition
Dacă vă mai amintiți, discutasem cândva despre cum Spotify vrea să introducă o tehnologie nouă de voice recognition, prin care AI-ul va detecta starea emoțională, vârsta și genul utilizatorului cu scopul de a oferi sugestii de muzică și altele asemenea. La început, ideeaa părut inofensivă. Pe parcurs, însă, foarte mulți și-au dat seama că acest concept de voice recognition este o lovitură la adresa intimității utilizatorilor, iar activiști și muzicieni au început să ia atitudine și cer ca Spotify să renunțe definitiv la idee. Ba mai mult, aceștia cer ca Spotify să declare că nu va implementa, nu va vinde, nu va monetiza și nu va licenția proiectul.
Protestul în cauză a început în luna aprilie, organizația Access Now înaintând o scrisoare către Spotify. După ce compania a răspuns personal scrisorii, cu rezultate negative, evident, Acces Now nu s-a dat bătut, trimițând încă o scrisoare președintelui Spotify, Daniel Ek. Această nouă încercare se bucură de susținerea a peste 180 de organizații, personalități și muzicieni, printre care și Tom Morello, Talib Kweli, și Anti-Flag.
Care sunt elementele negative introduse de tehnologia de recunoaștere vocală Spotify?
Această coaliție prezintă cinci motive pentru care tehnologia Spotify va avea efecte dăunătoare asupra utilizatorilor. Se referă la:
- Manipularea prin intermediul acesui soft de recunoaștere a emoțiilor
- Îîncălcări grave ale vieții private, întrucât AI-ul ar putea înregistra absolut totul
- Securitatea datelor și de vulnerabilitatea acestora în fața atacurilor
- Discriminarea persoanelor LGBT și la rezultatele părtinitoare, bazate pe accentul unei persoane, în funcție de țară sau regiune, ceea ce ar implica anumite stereotipuri rasiste
- Exagerarea inegalității din industria muzicală; Softul de recunoaștere vocală, implicit AI-ul, ar duce la o creștere și mai mare a inegalității în acest domeniu, contribuind la maximizarea profitului din industrie, în detrimentul caracterului personal și intim al muzicii.
Compania a decis să ofere niște răspunsuri cu privire la cele menționate în scrisoare, iar replica îi apariține lui Horacio Gutierrez, director al afacerilor globarle în cadrul Spotify:
Spotify nu a implementat niciodată o astfel de tehnologie descrisă în brevet și nici nu o vom face. Decizia de a realiza un astfel de brevet, implicit a unui prototip, nu reflectă întotdeauna planurile unei companii de a introduce acea tehnologie în produsele sale. Cu toate acestea, decizia este influențată de către alți factori, precum responsabilitățile noastre față de utilizatori și de societate în sine.