Spotify lucrează la o tehnologie speech-recognition pentru sugestii bazate pe emoții și tonul vocii
Dacă ar ști lumea ce abominații metalice și drone ambientale colcăie prin contul meu de Spotify datorită algoritmului…Unele lucruri ar trebui să rămână nespuse.
În orice caz, cu toții ne-am obișnuit să deschidem aplicația și să regăsim Daily Mixes, sugestii și playlist-uri personalizate care se inspiră din preferințele noastre muzicale. Algoritmul în general face o treabă bună (cel puțin pentru mine), dar are tendința să-ți mai strecoare și o sonoritate care pentru tine este ceva străin și de care fugi ca dracu’ de tămâie. Mai un Gică Petrescu, mai o cacofonie pop care rupe trendurile pe la radio și pe YouTube, v-ați prins voi.
Ideea este că noi, ca ființe umane, suntem mai mult decât consumatori în căutarea satisfacerii nevoilor auditive. Cam poetic și dubios, știu, dar cred că pe asta se bazează și Spotify atunci când s-a decis să lucreze la o tehnologie de speech-recognition care să îți detecteze tonul vocii, emoțiile, poate chiar și vârsta, urmând a-ți sugera genuri și artiști corespunzători stării în care te afli. Iar asta este cu totul altceva față de comenzile vocale clasice de tipul „play my mix/recommend me something”.
Conceptul a luat naștere în 2018, dar a primit aprobarea oficială abia luna aceasta. În teorie, chestia asta ar putea îmbunătăți cu mult acuratețea rezultatelor alături de algoritmul mai mult sau mai puțin turmentat despre care vorbeam mai devreme.
„Bagă-mi,te rog, una de jale”
Potrivit Spotify, recunoașterea vocală ți-ar personaliza mai bine feed-ul, sugerându-ți nu doar muzică, ci și podcast-uri, chiar și reclame. Reclame! Imaginează-ți să-i spui algoritmului că ești supărat pentru că ești constipat iar acesta să te bombardeze cu reclame despre laxative sau să-ți aducă la urechi fix muzica pe care o detești. Nu știu cum funcționează, dar simt că în ultima vreme Spotify începe să tragă tot mai mult de portofelele noastre. Vă mai amintiți de ideea companiei de a genera o subscripție separată pentru podcast-uri? Că eu n-am uitat deloc, și nu e de bine.
O astfel de idee s-ar putea foarte bine alătura suitei voice assistant, alături de Amazon Echo, Google Home și Nest, toate cele. Bineînțeles, aici intervine și o potențială problemă legată de confidențialitate, căci nu știi către ce entitate sunt redirecționate datele tale extrase cu forcepsul virtual din vocea, genul, vârsta și accentul tău.
Daaar va mai dura puțin până când Spotify îi va da bice cu această tehnologie, timp în care ne putem face liniștiți griji în legătură cu alte aspecte ale tehnologiei care ne violează intimitatea. Sau poate că nu e chiar atât de rău, cine știe? Până la urmă nu ești tu mai cu moț pentru că ai nădragi de o altă culoare față de cei ai vecinului, sunt sigur că cine te spionează știe că are balta pești.