Spotify va majora prețurile abonamentelor sale în SUA, UK și Uniunea Europeană
Cumva, decizia asta era de așteptat mai devreme sau mai târziu. Dacă Spotify vrea să introducă o subscripție separată pentru podcast-uri, atunci de ce să nu mărească puțin și prețurile abonamentelor sale în Statele Unite, Europa și Regatul Unit? Ce-i drept, numărul de utilizatori care plătesc la activ pentru a se bucura de muzica preferată este imens (150 de milioane), iar diferitele planuri oferite de platformă încearcă să fie cât de cât flexibile și accesibile.
Ce tipuri de abonamente Spotify se vor scumpi?
Trecând rapid în revistă schimbarea cea mai măruntă, în Statele Unite, Spotify va majora prețul abonamentului Family cu un dolar, trecând de la 15 la 16 dolari, subscripțiile Duo, Premium și Student rămânând momentan neafectate. În UK, planul Student se va scumpi cu o liră, ajungând la 6 lire pe lună, la fel cum Duo va face trecerea de la 13 la 14 lire. Planul Family se va scumpi cu două lire, ajungând la un preț final de 17 lire pe lună.
Astfel de majorări vor ajunge și pe teritoriul Uniunii Europene. Câteva țări membre, printre care și Irlanda, au primit deja această înștiințare. Abonamentele Student și Duo se vor scumpi cu un euro, ajungând la 6, respectiv 13 euro lunar. Subscripția Family va face trecerea de la 15 la 18 euro, și nu este exclus ca și tări din Asia și din America de Sud să fie supuse unor astfel de modificări.
Spotify va începe să trimită emailuri utilizatorilor „ghinioniști” din SUA, UK și Uniunea Europeană pentru a-i înștiința cu privire la aceste modificări, dar aceștia vor avea la dispoziție încă o lună în care să se bucure de prețurile nemodificate. Compania își susține decizia, precizând că este nevoită să-și adapteze prețurile abonamentelor în funcție de factorii macroeconomici regionali și de cerințele de pe piață. Ori asta, ori Spotify înceacă să-și revină după o pierdere de 125 de milioane de euro în ultimul trimestru, confruntându-se cu un profit mai scăzut cu opt procente, timp în care compania vrea să-și integreze propria platformă direct în Facebook.