(Și) Spotify testează un abonament Premium mai ieftin pentru mai mult control asupra redării muzicii
Tot mai multe servicii introduc subscripția ca metodă de plată pentru a scăpa de reclamele enervante. Chiar și așa, prețurile abonamentelor nu pot fi întotdeauna pe placul tuturor, mulți optând pentru soluții mai puțin ortodoxe în vederea obținerii unei experiențe ad-free.
După ce am văzut că YouTube se gândește la un abonament Premium mai ieftin, care să te scape de reclame, iată că și Spotify are în gând o idee similară. Popularul serviciu de music streaming testează o modalitate care să-i îndemne pe utilizatorii variantei gratuite să treacă la un abonament lunar mai ieftin. Acest abonament (Spotify Plus) se concentrează mai degrabă pe posiblitatea de a da skip nelimitat oricăror piese decât pe eliminarea reclamelor.
În varianta free, utilizatorii au la dispoziția doar 6 skip-uri pe oră pentru a putea sări peste melodii, iar piesele de pe albume și din playlist-uri sunt redate în shuffle. În acest sens, Spotify vrea să introducă un soi de micro-abonament de un dolar care elimină această limită, păstrând însă reclamele.
Planul companiei ar putea ușura tranziția de la un free user/subscriber de un dolar pe lună la un utilizator cu un abonament standard. Din cei 365 de milioane de utilizatori Spotify, aproape 165 de milioane dețin un abonament Premium, deci se vede cu ochiul liber intenția dezvoltatorilor de a-i converti pe restul de 200 de milioane la religia subscripției. Chiar și la prețul de un dolar, ideea ridică semne de întrebare pentru cei care s-au obișnuit să se folosească de varianta gratuită a platformei.