
Deși sunt printre cele mai bune de pe piață, telefoanele Sony Xperia și brandul Xperia la modul general nu prea fac vânzare. Poți da vina pe orice, de la marketing neinspirat, la prețuri prea piperate, la lipsa de carismă a unui brand smartphone poate prea mult concentrat pe satisfacerea unei categorii de nișă, alcătuită din consumatori care știu exact ce vor de la telefonul lor și sunt dispuși să plătească pentru asta.
Potrivit informațiilor obținute pe surse, Sony este pe cale să facă ceva de neconceput, renunțând pur și simplu la brandul Xperia. Nu, zvonurile nu arată către un ”Exit” din piața smartphone după modelul LG, ci mai degrabă o modernizare integrală a gamei smartphone. Iar asta ar putea însemna… aproape orice. De la redenumirea/reîmpachetarea actualei oferte smartphone după o nouă formulă ceva mai comercială, până la o ieșire de facto din „liga mare” a producătorilor smartphone după modelul HTC, urmată de o relansare centrată mai degrabă pe creșterea profiturilor și supraviețuire la modul general.
Cert este că zvonurile lansate dintr-o sursă credibilă pe rețeaua de socializare Weibo pornesc cu expresia “2008-2023 Xperia the best”, amintind simbolic de o mențiune gravată pe o piatră funerară. Și adevărul este că da, gama de telefoane Sony Xperia există deja de 15 ani, a livrat multe produse memorabile și a făcut performanță, doar că nu atât de mult și pe plan financiar.
Totuși există și un aspect pozitiv. Spre deosebire de HTC, Sony nu este o companie centrată exclusiv pe producția smartphone. De altfel, îndârjirea cu care Sony s-a încăpățânat ani de-a rândul să lanseze generații succesive de telefoane Xperia, proiectate și arătate ca veritabile demonstrații tehnologice, ține mai mult de mândrie și consolidarea brandului Sony, decât de o nevoie existențială a companiei de a face profit din vânzările smartphone, business ale cărui pierderi au fost oricum acoperite de către diviziile mai profitabile ale companiei. Dar nici o poveste frumoasă nu poate continua la nesfârșit, mai ales că încetinirea economiei globale începe să muște din profiturile Sony la modul general.
Sony Xperia 1 V (sau Xperia 1 VI) ar putea fi ultimul telefon-flagship lansat sub brandul Xperia
Potrivit zvonurilor, Sony pregătește o reimaginare fundamentală a ofertei smartphone, iar asta nu neapărat cu o conotație negativă. Rămân destule indicii cum că Sony lucrează la anumite tehnologii și inovații ce ar putea fi disruptive la nivelul industriei. Spre exemplu, o implementare cu mai puține dezavantaje a tehnologiei under-screen camera, așteptată de mulți ani să elimine perforația aplicată în dreptul camerei frontale a telefoanelor mobile.