
Potrivit celei mai recente analize atribuite Counderpoint Research, vânzările globale de dispozitive smartwatch au continuat să scadă și în prima jumătate a anului 2025, cu excepția Chinei.
Chiar dacă marii producători au păstrat cadența lansărilor încercând din răsputeri să crească interesul consumatorilor, vânzările de ceasuri inteligente au scăzut cu 2% la nivel global, comparat perioadei similare a anului trecut. Iar căderea ar fi și mai mare dacă nu am include și piața din China, unde vânzările de smartwatch-uri au crescut cu un impresionant 37%. În mod predictibil, beneficiarii acestui „boom” sunt tot producători din regiunea Asiei, Xiaomi și Huawei raportând creșteri anuale de câte 53% pentru vânzările smarwatch, urmat de brandul local iMOO, cu +23%.
În schimb, situația nu arată la fel de bine pentru Samsung și Applem cele două branduri familiare consumatorilor din piețele vestice raportând scăderi de -18% și -9%, comparat perioade similare a anului trecut. Iar în rândul producătorilor mai puțin cunoscuți lucrurile arată chiar mai rău, scăderea generală a vânzărilor fiind de -17%.
Din punct de vedere al cotei de piață la nivel global, vânzările de smartwatch uri Samsung mai reprezintă doar 7% din total, în scădere de la 9% cu doar un an înainte.
Și preferințele consumatorilor înregistrează schimbări notabile, cei încă interesați de astfel de gadget-uri căutând acum dispozitive mai scumpe și mai bogate în funcții. Segmentul de 100-200 USD a înregistrat o creștere de 21%, în timp ce categoria sub 100 USD a înregistrat o scădere de 17% a livrărilor.
În ce privește evoluția acestei piețe, anticipată pentru perioada imediat următoare, Counterpoint consideră că piața ceasurilor inteligente va înregistra o creștere modestă a vânzărilor până la sfârșitul anului 2025, de aproximativ 3%, din nou favorizant în principal producători asiatici ca Huawei și Xiaomi.