ȘtiriTech&IT

O actualizare automată de firmware a defectat mai multe modele soundbar de la Samsung

Vândute și în magazinele din România, mai multe modele soundbar de la Samsung au rămas inutilizabile după o actualizare nereușită de firmware, producătorul confirmând problemele semnalate de utilizatori.

Distribuită începând cu săptămâna trecută și aplicată în mod automat pe dispozitivele utilizatorilor înrolate în ecosistemul SmartThings, actualizarea ajunsă inclusiv la modele soundbar din gama flagship (Q99D, Q995D și Q800D) arată cât de vulnerabile pot fi dispozitivele conectate la internet. În cazul de față, strategia Samsung de a distribui actualizări automate de firmware s-a dovedind foarte păguboasă, un număr deocamdată neprecizat dispozitive soundbar având acum nevoie de intervenții la centre specializate de reparații pentru a fi readuse în stare de funcționare.

Utilizatorii au sesizat problema atunci când televizoarele lor au încetat să  mai detecteze boxele externe, nereușind să le conecteze prin eARC sau alte metode de intrare. Televizoarele au revenit la modul difuzor TV chiar dacă accesoriul soundbar a funcționat perfect cu doar o zi înainte

Din păcate, compania sud-coreeană nu a oferit prea multe detalii cu privire la ceea ce a făcut ca actualizarea software-ului să cauzeze defectarea în masă a atâtor modele soundbar. Însă confirmă că va soluționa în mod gratuit toate solicitările de reparație primite pentru dispozitivele defectate pe această cale, chiar și cele pentru care garanția legală a expirat.

Ghinioniștii care se confruntă cu această problemă au încercat deja toate soluțiile posibile, inclusiv resetarea hardware la setările din fabrică, dar nimic nu pare să funcționeze. De altfel, câțiva entuziaști care au studiat în detaliu partea de hardware sunt de părere că Samsung va trebui să înlocuiască placa logică din fiecare soundbar (sau poate doar cip-ul care găzduiește partea de firmware), pentru a rezolva problema.

Din păcate, dacă te regăsești în această situație nu există un remediu și pentru disconfortul creat, fiind nevoie să trimiți mai întâi solicitarea către Samsung și apoi să aștepți câteva săptămâni pentru returnarea produsului trimis la reparat.

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button