Aduci tableta sau telefonul Galaxy la un centru de reparații oarecare, iar Samsung află tot ce e de știut despre tine. De la numele real, până la adresa de domiciliu și orice alte date pe care le-ai divulgat la momentul trimiterii dispozitivului pentru reparație.
Dacă-ți iei telefonul sau tableta Galaxy direct de la Samsung, e cam inevitabil. La fel și dacă cumperi dintr-un magazin autorizat, producătorul taiwanez aflând care este proprietarul dispozitivului comercializat. Iar informația este oarecum folosită în scop legitim, pentru facilitarea istoricului de garanție și autorizarea reparațiilor, respectiv, consolidarea profilului de utilizator care te ar putea identifica drept client fidel, cu beneficii pe directe pentru tine în ce privește acordarea de reduceri preferențiale.
Dar dacă ți-ai cumpărat telefonul de pe piața SH, iar acum îl duci la reparat la un service „de cartier”. De ce ar trebui Samsung să știe cine ești și ce telefon deții. Până la urmă este telefonul tău, proprietatea ta. Doar că situația este cumva nuanțată, introducând ideea că telefonul ar putea fi furat. Acesta ar fi scenariul legitim. Dar dacă telefonul a fost cumpărat legal și vândut mai târziu de proprietarul inițial unui cumpărător de bună credință. Situația intră deja pe teren „minat”, Samsung putând acuza că noul proprietar este de fapt un centrul de colectare, care dezasamblează telefonul și revinde componentele pe piața second-hand, pentru profit.
Pornind pe acest narativ, Samsung solicită reparatorilor independenți să „demonteze imediat” orice telefon adus la reparat de client, dacă există suspiciunea că acesta a fost reparat anterior cu piese de schimb furnizate de terți. Respectivul reparator ar trebui și să ”notifice imediat” Samsung că clientul/ proprietarul telefonului a folosit piese terțe.
„Compania va dezasambla imediat toate dispozitivele care sunt create sau asamblate din elemente care conțin piese originale”, se arată într-o secțiune a termenilor legali vizând acordul de reparator autorizat. Totodată, centrul de reparații ”va notifica imediat Samsung în scris cu privire la detaliile și circumstanțele oricărei utilizări neautorizate sau deturnare a oricărei părți de service în orice alt scop decât cel conform prezentului acord. Samsung poate rezilia acest acord dacă acești termeni sunt încălcați.”
Înainte de a intra prea mult în panică, trebuie menționat că respectivele pretenții vizează centrele de reparații din țara natală Coreea de Sud, dar dincolo de asta le putem considera reprezentative pentru „atitudinea” Samsung la modul general, când vine vorba te întreținerea/repararea dispozitivelor vândute prin intermediul reparatorilor independenti. Vestea bună ar fi că legislația europeană în domeniu nu este doar clar definită, dar și respectată cu strictețe, sub amenințarea unor amenzi usturătoare pentru companiile care se aventurează în afara cadrului legislativ.
Revenind la situația centrelor de reparații din regiuni non-UE, se pare că Samsung pune presiune pe achiziționarea de componente originale prin canale oficiale aprobate, care scot din circuit furnizorii de componente ”compatibile” și permit Samsung să „regleze” prețurile în mod discreționar.