Samsung își anunță angajamentele și obiectivele în conferința de presă de la CES

Ca în fiecare an, Samsung este unul dintre cei mai mari expozanți din cadrul CES Las Vegas. În cadrul conferinței de presă din prima zi, desfășurată într-o sală gigantică, dar plină-ochi cu reprezentanți media, aceștia au prezentat o serie de inovații în domeniul Smart Home și ioT, precum și obiectivele pe care se concentrează.
Prezentarea s-a axat pe experiența de utilizare, pe sustenabilitate și pe securitate. Astfel, Samsung și-a exprimat angajamentul pentru a ajunge la zero emisii de carbon în procesul de fabricație și în activitatea curentă până în 2050, cu divizii ale gigantului coreean reușind această performanță deja până la finalul decadei.
Mai mult de atât, conștientizând pericolul pentru mediu dat de plasticul utilizat în majoritatea dispozitivelor electronice, Samsung, prin parteneriatul lor cu Patagonia, își arată angajamentul de a reduce emisia de microparticule de plastic. De exemplu, mașinile de spălat Bespoke au acum un program care reduce cantitatea de microparticule de plastic eliberate în apele uzate cu 54%. De asemenea, Samsung a dezvoltat și un filtru pentru mașini de spălat denumit Less Microfiber Filter, filtru care va putea fi adaptat și de alți producători pentru mașinile lor de spălat.
Desigur, economia de energie este o altă fațetă a grijii față de mediu, iar aici Samsung a evidențiat sistemele inteligente care guvernează ecosistemul de echipamente inteligente interconectate. Home Monitor, de exemplu, o componentă a SmartThings, monitorizează toate aspectele unei case inteligente, de la economia de energie la siguranță. Prin controlul strict al echipamentelor conectate, se pot realiza economii substanțiale de energie, iar implementarea inteligenței artificiale va accentua economia și va crește semnificativ ușurința în utilizarea ecosistemelor.
Inteligența artificială este deja integrată în cele mai multe dispozitive Samsung: de exemplu, aspiratorul JetBot+ se folosește de Spatial AI pentru a mapa obiecte și a crea hărți virtuale mai precise. Sistemul este capabil să înțeleagă obiecte în contextul lor, ajutând astfel utilizatorul în interacțiunea cu ecosistemul.
Samsung a anunțat de asemenea în cadrul conferinței de presă și fructificarea colaborării cu Philips Hue, mai exact faptul că de acum, televizoarele Samsung vor putea fi conectate la becurile inteligente de la Philips pentru a crea efecte vizuale sincronizate cu imaginile de pe ecran, mărind astfel imersivitatea redării de conținut multimedia.
O altă colaborare interesantă de care s-a vorbit în conferința de presă a Samsung este cea cu producătorul american de electronice auto Harman. Integrarea și interoperabilitatea sistemelor inteligente ale celor două companii vor permite monitorizarea detaliată a stării șoferului prin sistemul Harman Ready Care. Acesta preia informații legate de puls, nivelul de stres și alte date furnizate de dispozitivele purtabile Samsung și evaluează constant nivelul atenței și oboselii conducătorului auto, crescând astfel siguranța în trafic.
Ultima inovație prezentată de Samsung în cadrul conferinței de presă, inovație care a fost demonstrată pe larg în cadrul unui eveniment separat, este Relumino Mode, o funcție legată de accesibilitate ce îmbunătățește drastic nivelul de detalii perceput de persoanele cu vedere slabă, prin modificarea unor parametri precum luminozitate, contrast, saturație și prin procesarea imaginilor pentru optimizarea experienței persoanelor cu handicap vizual.
Inovațiile Samsung sunt prezente la CES în mai multe locații, pe diferite teme, de la redare video la electrocasnice inteligente, deci mai vorbim despre asta și în alte articole. Țineți aproape!