
Împărțită între două companii sud-coreene, Samsung și LG, piața de televizoare a trece prin schimbări importante, ieftinirea continuă a soluțiilor OLED părând să avantajeze îndeosebi producătorul LG, care conduce în mod confortabil pe acest segment cu o cotă de piață de 52.4%. Mai divers ca acoperire de prețuri și tehnologii, Samsung realizează însă „grosul” vânzărilor, ajungând la 28.3% cotă de piață la nivel global.
Ia pentru cine mai ține evidența, Samsung este lider în piața globală de televizoare încă din anul 2006, acest succes fiind a trebuit strategiei de poziționare bine diversificată a companiei, cu accent pe segmentul televizoarelor premium, inovații din domeniul AI și tehnologii de afișare inovatoare:
- Televizoare Premium și Ultra-Large: Samsung a condus piața de televizoare premium (preț de peste 2.500 USD) cu o cotă de piață de 49,6%. În segmentul de televizoare Ultra-Large (75 inch și mai sus), Samsung deținea o cotă de piață de 28,7%.
- Televizoare QLED și OLED: Samsung a vândut 8,34 milioane de unități QLED, asigurându-și o cotă de piață de 46,8%. Piața globală QLED a cunoscut, de asemenea, o creștere semnificativă, depășind pentru prima dată 10% din vânzările totale de televizoare. Pe segmentul OLED, Samsung a vândut 1,44 milioane de unități, obținând o cotă de piață de 27,3%, marcând o creștere de 42% a vânzărilor de la an la an.
- Pe subiectul AI, Samsung a dezvăluit la CES 2025 Vision AI, o tehnologie revoluționară bazată pe inteligență artificială, concepută pentru a personaliza experiența de vizionare prin analiza preferințelor, intențiilor și obiceiurilor utilizatorilor. În plus, Samsung a extins Art Store (disponibil inițial ca o exclusivitate pentru cumpărătorii televizoarelor din seria The Frame) pentru a include și utilizatorii modelelor Neo QLED și QLED. Scopul Art Store este de a oferi mai multor consumatori acces la artă digitală personalizată.
În tabăra competiției, LG Electronics și-a păstrat titlul de lider în piața de televizoare OLED pentru cel de-al 12-lea an consecutiv. În cifre, compania a livrat 3,18 milioane de unități OLED, asigurând 52,4% din cota de piață a televizoarelor OLED.
- În piața de televizoare premium (la prețul de peste 1.500 USD), televizoarele OLED au reprezentat 45% din livrări, în creștere cu 8,5% comparat anului 2023. LG estimează că televizoarele OLED au reprezentat 53,8% din totalul vânzărilor televizoare premium realizate la nivelul anului 2024.
- Televizoare OLED Ultra-Large: LG deținea o cotă de 57,5% din segmentul de televizoare OLED Ultra-Large (75 inch și mai sus), livrările de televizoare OLED Ultra-Large atingând un maxim istoric de 16% din piața totală de televizoare OLED.
- Inovații: LG a introdus o soluție wireless capabilă să transmită conținut video 4K (3.840 x 2.160) la 144 Hz fără efect de lag, o platformă webOS alimentată de AI și o nouă tehnologie de îmbunătățire a luminozității pentru a îmbunătăți calitatea vizuală.
La nivel general, piața globală de televizoare a crescut cu peste 3 % în 2024, ajungând la 208,83 milioane de unități livrate. Aceasta este prima creștere raportată după 3 ani de declin. Iar pe segmentul OLED lucrurile arată chiar mai bine, vânzările de televizoare OLED conduse de LG crescând cu 8%, până la 6,07 milioane de unități.