ȘtiriTech&IT

Samsung conduce piața de televizoare de aproape 20 de ani, însă rivalul LG o domină pe cea a ecranelor OLED

Împărțită între două companii sud-coreene, Samsung și LG, piața de televizoare a trece prin schimbări importante, ieftinirea continuă a soluțiilor OLED părând să avantajeze îndeosebi producătorul LG, care conduce în mod confortabil pe acest segment cu o cotă de piață de 52.4%. Mai divers ca acoperire de prețuri și tehnologii, Samsung realizează însă „grosul” vânzărilor, ajungând la 28.3% cotă de piață la nivel global.

Ia pentru cine mai ține evidența, Samsung este lider în piața globală de televizoare încă din anul 2006, acest succes fiind a trebuit strategiei de poziționare bine diversificată a companiei, cu accent pe segmentul televizoarelor premium, inovații din domeniul AI și tehnologii de afișare inovatoare:

  • Televizoare Premium și Ultra-Large: Samsung a condus piața de televizoare premium (preț de peste 2.500 USD) cu o cotă de piață de 49,6%. În segmentul de televizoare Ultra-Large (75 inch și mai sus), Samsung deținea o cotă de piață de 28,7%.
  • Televizoare QLED și OLED: Samsung a vândut 8,34 milioane de unități QLED, asigurându-și o cotă de piață de 46,8%. Piața globală QLED a cunoscut, de asemenea, o creștere semnificativă, depășind pentru prima dată 10% din vânzările totale de televizoare. Pe segmentul OLED, Samsung a vândut 1,44 milioane de unități, obținând o cotă de piață de 27,3%, marcând o creștere de 42% a vânzărilor de la an la an.

Samsung

  • Pe subiectul AI, Samsung a dezvăluit la CES 2025 Vision AI, o tehnologie revoluționară bazată pe inteligență artificială, concepută pentru a personaliza experiența de vizionare prin analiza preferințelor, intențiilor și obiceiurilor utilizatorilor. În plus, Samsung a extins Art Store (disponibil inițial ca o exclusivitate pentru cumpărătorii televizoarelor din seria The Frame)  pentru a include și utilizatorii modelelor Neo QLED și QLED. Scopul Art Store este de a oferi mai multor consumatori acces la artă digitală personalizată.

LG

În tabăra competiției, LG Electronics și-a păstrat titlul de lider în piața de televizoare OLED pentru cel de-al 12-lea an consecutiv. În cifre, compania a livrat 3,18 milioane de unități OLED, asigurând 52,4% din cota de piață a televizoarelor OLED.

  • În piața de televizoare premium (la prețul de peste 1.500 USD), televizoarele OLED au reprezentat 45% din livrări, în creștere cu 8,5% comparat anului 2023. LG estimează că televizoarele OLED au reprezentat 53,8% din totalul vânzărilor televizoare premium realizate la nivelul anului 2024.
  • Televizoare OLED Ultra-Large: LG deținea o cotă de 57,5% din segmentul de televizoare OLED Ultra-Large (75 inch și mai sus), livrările de televizoare OLED Ultra-Large atingând un maxim istoric de 16% din piața totală de televizoare OLED.
  • Inovații: LG a introdus o soluție wireless capabilă să transmită conținut video 4K (3.840 x 2.160) la 144 Hz fără efect de lag, o platformă webOS alimentată de AI și o nouă tehnologie de îmbunătățire a luminozității pentru a îmbunătăți calitatea vizuală.

La nivel general, piața globală de televizoare a crescut cu peste 3 % în 2024, ajungând la 208,83 milioane de unități livrate. Aceasta este prima creștere raportată după 3 ani de declin. Iar pe segmentul OLED lucrurile arată chiar mai bine, vânzările de televizoare OLED conduse de LG crescând cu 8%, până la 6,07 milioane de unități.

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button