Rimac Nevera a doborât 23 de recorduri de performanță într-o singură zi

Pentru cei dintre voi care încă cred că mașinile electrice nu-ți poate face inima să bată mai repede, această știre îți va schimba cu siguranță părerea. Rimac Nevera, un hypercar complet electric, tocmai a distrus mitul că EV-urile nu pot fi palpitante. Ca să îți dau și puțin context, Nevera a reușit un sprint de la 0 la uimitoarea viteză de 400 km/h și înapoi la 0, totul în mai puțin de 30 de secunde.
Acest record nu este un simplu test de accelerare; este o întreagă suită de evaluări – de la aerodinamică la viteză maximă și puterea de oprire. Și ghici ce? Nevera a reușit chestia asta la renumitul centru de testare Automotive Testing Papenburg (ATP) din Germania, revendicând nu unul, nu două, ci un uimitor număr de 22 de alte recorduri de accelerare și frânare.
Ați auzit bine, outsiderul croat cu sediul în Sveta Nedelja a obținut un titlu de record mondial pentru doborârea celor mai multe recorduri de performanță într-o singură zi. Într-o postare de pe blogul oficial Rimac, compania nu și-a putut ascunde entuziasmul, menționând cum Nevera „a zdrobit benchmark-urile existente, alergând din nou și din nou sub condiții de plină încărcare, fără o singură problemă de fiabilitate sau orice pierdere semnificativă de performanță.”
Iată câteva statistici care te vor face să ridici din sprâncene: un sprint de la 0 la 100 km/h a durat doar 1,74 secunde și o alergare de la 0 la 400 km/h într-un amețitor 21,32 secunde. Și toate acestea au fost realizate pe o pistă de asfalt obișnuită, iar Rimac Nevera era echipată cu anvelope de stradă. What an engineering marvel!
Să aruncăm o privire sub capotă. Nevera se mândrește cu un pachet de baterii, o transmisie și un software complet dezvoltate în intern. Cele patru motoare electrice independente alimentează fiecare o roată. Combină-le și ajungi la un gargantuan 1,914 hp și 2,360 Nm de cuplu cu o capacitate a bateriei de 120 kWh. Un supercomputer bazat pe NVIDIA Pegasus alături de o rețea complexă de unități de control asigură o putere și un control optim.
Dar Nevera nu este doar despre putere brută; este și o lecție de anduranță. CEO-ul Mate Rimac ne asigură că „Nevera poate trece de la stabilirea recordurilor la a conduce peste 300 de mile cu un singur charge, iar încărcarea de la 0-80% se face în mai puțin de 20 de minute.”
Cu doar 150 de unități construite la fabrica Rimac din apropierea Zagrebului, aceste bestii electice sunt în ofertă limitată. Așa că, dacă ești un iubitor de adrenalină cu gust pentru sustenabilitate, te dau banii afară din casă și vrei să conduci cea mai rapidă mașină de pe șosea, vei vrea să-ți plasezi comanda curând.