Unii dintre voi au auzit de Rimac de la clipurile de pe YouTube care titrau această mașină drept cea mai rapidă electrică din lume. Alții ați auzit de acest brand după ce Richard Hammond aproape a murit pe un deal din Elveția, în urma unui oribil accident cu un Rimac Concept One, precursorul Rimac Nevera. Dacă nu știi despre ce vorbesc și îți plac mașinile, divertismentul și vrei să vezi, cred eu, cel mai bun trio de prezentatori din lume, trebuie să te uiți la The Grand Tour și Top Gear.
Încă de la început, compania avea vise mari și îndrăznețe. Rimac Concept One era deja o mașină foarte rapidă, iar Rimac Nevera, varianta rafinată de serie cu cei 1.914 cai-putere care o propulsează de la 0 la 100 de kilometri pe oră în sub două secunde tocmai a doborât recordul pentru cea mai mare viteză atinsă de o mașină electrică din lume.
Nu mai puțin de 412 kilometri pe oră a înregistrat Rimac Nevera pe o pistă ovală din Germania. Conform unui articol oficial, alegerea pistei a fost o provocare în adevăratul sens al cuvântului, pentru că nu multe locații din lume oferă condițiile ideale pentru a atinge asemenea viteze.
Bineînțeles, vorbim despre un hypercar electric care mustește de tehnologie, iar Rimac Nevera nu poate atinge această viteză maximă în modul normal, de stradă. Pentru asta, mașina are o setare specială numită „top speed mode”, care oferă un balans bun de drag și downforce pentru a maximiza stabilitatea. Mai mult, Rimac Nevera a fost echipată cu anvelope legale pe drumurile publice, mai exact Michelin Cup 2R.
Dar se pare ca firma croată nu se va opri aici. La sfârșitul anului trecut, compania Bugatti (faimoasă pentru modele precum Veyron și Chiron) a intrat sub umbrela Rimac iar în 2027 este așteptată să scoată un nou model Bugatti, care va veni cu un motor mai mic decât monstrul de 8.0 litri W16 de pe modelele curente. Toate astea sunt vești bune și mă bucur să văd progrese serioase în piața mașinilor electrice.