
Administrația norvegiană a drumurilor publice (NPRA) ar putea declanșa o rechemare europeană a mașinilor Tesla Model X și S, în răspuns la plângerile consumatorilor cu privire la ruperea bruscă a suspensiilor.
Potrivit inginerului NPRA Tor-Ove Satren, instituția a început să investigheze plângeri primite din partea posesorilor Tesla încă din luna septembrie 2022, solicitând producătorului auto să evalueze reclamațiile cu privire la ruperea brațelor de control spate la vehiculele Model S și X. Oficialul norvegian a adăugat că NPRA ar putea recomanda Tesla să recheme în service toate modelele S și X pentru a înlocui brațele de control spate, în cazul în care ajunge la concluzia că incidentele reprezintă un ”risc grav” pentru siguranța în trafic.
O decizie oficială ar putea fi anunțată până la Crăciun, iar recomandarea pentru Tesla s ar putea transforma ordin de rechemare în service și posibile amenzi, dacă producătorul auto refuză să facă asta din propria inițiativă.
În plus, există anumite suspiciuni cum că Tesla a încercat să reducă cheltuielile cu reparațiile refuzând anumite solicitări de garanție, atribuind defecțiunile reclamate “abuzurilor șoferilor”, Potrivit unui raport care se bazează pe mii de documente Tesla și interviuri cu foști angajați, inclusiv manageri de service și tehnicieni, defecțiune reclamate la brațele de control spate reprezintă o problemă constantă pentru posesorii Model X și S din Norvegia, pe care Tesla a încercat să o ignore pasând responsabilitatea consumatorilor.
Un proprietar Tesla a declarat pentru Reuters că și-a adus exemplarul Model S din 2017 pentru a-i fi verificat brațul de control dreapta-spate în luna iunie 2022, deoarece brațul stânga-spate s-a defectat în octombrie 2021. Un tehnician i-a spus că piesa este în regulă și nu are „deteriorări cauzate de coroziune, fără fisuri”. Cu toate acestea piesa s-a rupt două săptămâni mai târziu, a spus proprietarul.
Indicând o probabilitate mare pentru declanșarea unei campanii de rechemare, ruperea subită brațelor de control, chiar și manifestată la roțile spate, poate duce la pierderea controlului mașini și producerea de accidente grave.