Primele doua jocuri DOOM primesc suport widescreen oficial la 27 de ani de la lansare
DOOM este un joc care refuza sa moara, indiferent cate generatii de gameri au aflat de el si au avut sansa sa-l joace. Iar acum ca este sub umbrela Bethesda (inca nu sunt sigur daca e de bine), are cine sa se ocupe de el. Asadar, la 27 de ani de la lansarea initiala, DOOM si continuarea sa primesc suport pentru rezolutii widescreen 16:9. Nu este insa primul update recent primit de jocul legendar, astfel in ianuarie Bethesda a adaugat suport pentru 60FPS si moduri create de comunitate.
Conform echipei de dezvoltare a fost nevoie de modificarea motorului grafic pe care DOOM a fost creat pentru a suporta 16:9 fara efectul de letterbox. Astfel, in loc de o rezolutie 4:3 intinsa, acum vom avea ocazia sa omoram demoni retro cu un camp vizual mai larg, fara a altera calitatea imaginii sau proportiile acesteia.
Eliminarea efectului de letterboxing este folositoare in special pentru utilizatorii de Nintendo Switch, iPhone si Android. De acum, marginile negre nu vor mai taia din diagonalele deja mici ale ecranelor pe care ruleaza jocul. In plus, DOOM suporta dispozitive de 90Hz si 120Hz.
Asta nu este totul: motorul grafic suporta acum moduri DeHackEd, controlul camerei cu ajutorul giroscopului pe Nintendo Switch si PlayStation 4 (sau cu un DualShock 4 pe PC), controllere pe iOS si controale touch regandite, un mod pentru 120Hz, un limitator de FPS-uri pentru PC si multe altele. Se pare ca Bethesda vrea sa isi spele rusinea recenta cu relansarea lui DOOM pe generatia actuala de dispozitive. Mai ales daca tinem cont de sistemul DRM dubios cu care au fost relansate acum cateva luni.