TECHGamingPC

NVIDIA ne prezintă Path Tracing, tehnologia care va face Ray Tracing-ul să pară depășit

NVIDIA ne-a făcut cunoștință cu una dintre „cele mai mari descoperiri din ultimii ani în zona de grafică real-time” și ne-a oferit șansa să aruncăm o privire la iluminarea viitorului cu ajutorul Path Tracing. Această tehnologie va face Ray Tracing-ul actual să pară o jucărie în comparație, iar asta nu poate decât să îmi stârnească curiozitatea. Cât despre imaginile care folosesc această tehnolgie? Ei bine, cam așa cică ar trebui să arate viitorul.

Într-o serie de postări publicate de Aaron Lefohn (Vice-President of Graphics Research, NVIDIA) pe Twitter, putem vedea câteva cadre generate cu ajutorul Path Tracing. Iar din zece instanțe diferite, putem extrage un numitor comun: lumina extrem de naturală. Indiferent de cadrul ales, modul în care pică lumina pe obiecte pentru a crea umbre și reflexii este impresionant și se diferențiază imediat de Ray Tracing.

Path Tracing, pe scurt…

Path Tracing este următorul pas logic după Ray Tracing, tehnologie pe care abia începem s-o folosim la scară largă, odată cu implementarea ei în consolele lansate de Microsoft și Sony. Noua tehnologie este descrisă drept „cea mai acurată metodă de randare” și imaginile pe care le-am văzut servesc drept confirmare pentru asta. Își va face simțită prezența în jocuri, ducând mai departe moștenirea pe care Ray Tracing-ul o va lăsa în urmă; adică aceea de a rupe bariera dintre realitate și joc pentru un grad de imersivitate mult mai mare.

NVIDIA Path Tracing*Dacă vreți să aprofundați subiectul, NVIDIA ne-a oferit și un material educativ în care aflăm istoricul acestei metode de calcul și modul în care aceasta funcționează: mai multe detalii aici.

În punctul ăsta nu avem mai multe informații, întrucât este vorba despre o tehnologie la început de drum. Ceea ce este sigur, e faptul că noua găselniță a producătorului de plăci video o să servească drept înlocuitor pentru Ray Tracing. Un alt lucru destul de sigur este că nu vom pune mâna pe aplicații care să implementeze tehnologia în viitorul prea apropiat. Mă aștept ca Path Tracing să devină „a thing” abia peste vreo doi-trei ani, urmând adopția înceată pe care am văzut-o și în cazul Ray Tracing.

Până atunci ne vom bucura de tot ce are NVIDIA mai bun de oferit, alături de competitori precum Radeon și Intel, pentru că trăim o perioadă foarte interesantă din punct de vedere tehnologic iar competiția asta și fuga după noi tehnologii va avea un impact pozitiv pentru noi, consumatorii. Și până când vom apuca să ne facem griji despre următorul whatever Tracing, trebuie întâi să ne bucurăm de tehnologia pe care o avem momentan la îndemână. Iar dacă termenii ăștia vă sunt necunoscuți, am scris mai de mult un articol în care am explicat ceva mai amănunțit care e treaba cu RTX și DLSS și toate nebuniile de la NVIDIA.

Marinake

Andrei mă numesc, dar lumea mă cunoaște drept Marinake. Am terminat ceva facultate de publicitate, dar drumurile mele nu au condus niciodată spre acest domeniu așa că mă aflu aici și acum. După câțiva ani în care am tot migrat de pe o platformă pe alta și mi-am lăsat amprenta, scrisă, peste tot unde am apucat, am poposit la Zona. Scrierile mele includ recenzii de jocuri și hardware, cât și produse lifestyle. Când nu scriu review-uri, mă veți găsi adesea cu o cafea în mână, scriind despre ăle mai noi știri din industria tech și nu numai.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button