Auto

Noul Porsche Taycan Turbo GT vine cu peste 1000CP și spulberă Tesla S pe circuit

Este cea mai rapidă mașină electrică de serie

Porsche a rupt barierele inovației odată cu lansarea noului său model, Taycan Turbo GT, cea mai puternică mașină de serie pe care compania germană a fabricat-o vreodată. Dotată cu două motoare electrice de 1.093 cai putere, acest vehicul nu doar că promite o performanță excepțională pe drum, dar și-a demonstrat deja capacitățile, stabilind două recorduri de viteză pe circuit pentru mașinile electrice.

Porsche Taycan Turbo GT vs Tesla Model S Plaid

Într-o competiție unde fiecare secundă contează, Porsche Taycan Turbo GT a depășit Tesla Model S Plaid pe circuitul Nürburgring. Acest lucru s-a întâmplat în ianuarie 2024, când un prototip al Porsche Taycan Turbo GT, condus de Lars Kern, a înregistrat un timp de 7:07.5512. Acest timp este cu 18 secunde mai rapid decât cel al rivalului Tesla Model S Plaid și cu doar 2.25 secunde mai lent decât Rimac Nevera, un hypercar.

Taycan Turbo GT echipat cu pachetul Weissach a câștigat titlul de cea mai rapidă mașină electrică de serie pe circuitul Weathertech Raceway Laguna Seca, în California, pe 23 februarie 2024. Cu un timp de 1:27.87 minute, pilotul de teste Porsche, Lars Kern, a realizat un tur mai rapid decât orice alt pilot cu o mașină electrică omologată pentru drum.

Totuși, în afara circuitului Tesla Model S Plaid accelereaza de la 0 la 100 km/h între 2,1 si 2,3 secunde, potrivit unor teste independente. Modelul S Plaid este cel mai performant model din gama Tesla, cu o putere de peste 1.100 de cai putere si o viteză maximă de 322 km/h, iar prețul ei pornește de la circa 95.000 de dolari.

Porsche Taycan Turbo GT record Laguna Seca foto Porsche AG
foto Porsche AG

Astfel de cifre, deși impresionante, sunt mai mult un simbol al capacităților tehnologice decât un indicator al performanței utilizabile în condiții de zi cu zi. În realitate, potențialul complet al Taycan Turbo GT poate fi exploatat doar pe un circuit de curse, unde condițiile permit manifestarea întregii sale puteri.

Pe lângă aceste caracteristici impresionante, Porsche introduce și un mod special „Attack mode”, care ajustează puterea și suspensia pentru o performanță îmbunătățită în viraje, deși acesta poate fi menținut doar pentru scurte perioade de timp din cauza limitărilor impuse de necesitățile de răcire și consumul bateriei.

Modelele Taycan Turbo GT și Taycan Turbo GT cu pachetul Weissach sunt ambele echipate cu un invertor de impuls mai puternic și au o putere de 580 kW, care crește până la 760 kW sau 815 kW pentru două secunde, cu Launch Control. Autonomia modelelor Taycan Turbo GT este de până la 555 km conform măsurătorilor WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure).

Cu toate aceste realizări, prețul care pornește de la 230.000 de dolari reflectă exclusivitatea și inovația pe care Taycan Turbo GT le aduce pe piață. Vehiculul vine echipat cu două motoare care, împreună, generează puterea formidabilă menționată, dar și cu funcții precum butonul de „launch control” pentru o accelerație maximă, care permite mașinii să atingă de la 0 la 100 km/h în doar 2.1 secunde.

Taycan Turbo GT marchează un punct de cotitură nu doar pentru Porsche, dar și pentru industria auto în ansamblu, demonstrând că mașinile electrice pot să rivalizeze și chiar să depășească performanța mașinilor sport pe benzină, fără a compromite luxul sau experiența de conducere.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button