
După ce și-au consolidat poziția dominantă în lumea gaming-ului pe PC și după ce și-au demonstrat măiestria la console, cei de la Microsoft vor să își facă loc în lumea jocurilor pe telefon. Astfel, compania vrea să lanseze un magazin de jocuri pe iPhone, mișcare care depinde foarte mult de o condiție: finalizarea achiziției Activision-Blizzard.
Într-un interviu acordat publicației Financial Times, șeful diviziei de gaming de la Microsoft, Phil Spencer, a declarat că, dacă Microsoft finalizează achiziția, catalogul de jocuri pe mobil al companiei va crește semnificativ, ceea ce le va permite să aibă un magazin separat doar cu titluri pentru telefon.
Vrem să le putem oferi oamenilor jocuri atât pe Xbox și PC, cât și pe orice ecran ar vrea lumea să se joace. În acest moment nu putem face asta pe dispozitivele mobile, dar punem bazele unei lumi în care vom avea ceva de oferit și pe dispozitivele mobile. Phil Spencer, CEO Microsoft Gaming
Abordarea celor de la Microsoft are mult sens aici. Finalizarea cu succes a achiziției Activision-Blizzard ar conferi companiei un catalog impresionant de jocuri pe mobil, printre care se numără: Call of Duty Mobile, Hearthstone, Diablo Immortal și cam toate jocurile din catalogul King (ex. Candy Crush).
Compania poate crea un magazin de jocuri pentru Android acum, dar în ograda Apple lucrurile stăteau altfel. Până nu de mult, gigantul din Cupertino avea un circuit închis atunci când vine vorba despre instalarea aplicațiilor pe iPhone. Mai exact, fie instalai ce aveai nevoie din App Store, fie deloc.
Asta s-a schimbat însă în septembrie anul trecut, atunci când Uniunea Europeană a adoptat o lege numită „Digital Markets Act” prin care obligă Apple să își dărâme zidurile fortăreței și să permită terților să își distribuie propriul magazin de aplicații pe iOS și iPadOS. Practic, Microsoft are toate drumurile deschise către un posibil magazin de jocuri pe iPhone, acum mai au nevoie și de jocurile în sine.