
Invitat la o conferință unde a participat și Mark Zuckerberg, CEO-ul Microsoft Satya Nadella a admis că până la 30% din codul nou creat pentru aplicațiile software din portofoliul companiei este ”scris de alt software”, cu aluzie directă la folosirea inteligenței artificiale pentru a reduce o parte din efortul ce altfel ar reveni echipelor de programatori angajați.
Răspunzând unei întrebări adresate de CEO-ul Meta, Nadella a declarat că cu ajutorul inteligenței artificiale este folosit pentru accelerarea proceselor creative cu rezultate mixte, codul generat de AI ajutând la obținerea unor progrese mai rapide atunci când este generat în limbajul Python. În schimb, pentru software-ul mai complex bazat pe limbajul de programare C++ rămâne loc de îmbunătățiri.
Întrebat despre planurile de viitor ale companiei, Nadella l-a citat pe CTO-ul Microsoft Kevin Scott, care s-a arătat încrezător că până la 95% din software-ul Microsoft va putea generat de AI, în preajma anului 2030.
La fel ca în industria microprocesoarelor, unde inteligența artificială a demonstrat că poate veni cu abordări neconvenționale dar mai performante și eficiente decât soluțiile create de arhitecți cu experiență de zeci de ani în proiectarea de microprocesoare, există potențial ca sotware-ul ”scris de alt software” să devină în cele din urma mult mai fiabil și rapid decât orice ai putea obține cu echipe convenționale de programatori. Sigur, probabil că va rămâne acel 5% de cod scris sau măcar revizuit de persoane reale, însă dezvoltarea software pare că va deveni tot mai mult o activitate AI-based, unde contribuția umană vine mai degrabă la partea de concepție și idei, traduse apoi în linii de cod folosind instrumente specializate.
Când Nadella i-a întors întrebarea lui Zuckerberg, CEO-ul Meta a spus că nu știe cât din codul Meta este generat de inteligența artificială. Lăsând la o parte răspunsul evaziv, Meta se află în aceeași cursă nebună cu Google și Microsoft pentru dezvoltarea de chatbots, servicii și instrumente bazate pe inteligență artificială. Așa că nu ar fi de mirare ca o proporție semnificativă din codul folosit de platforme precum Facebook și Instagram să includă deja elemente generate cu ajutorul AI.