Te gândești să blochezi reclamele din Start Menu, să dezactivezi Windows Copilot sau să ajustezi anumite setări Edge care avantajează Microsoft. Curând nu vei mai putea face asta până nu demonstrezi că folosești o cheie de licență Windows originală.
Poate că mulți s-au obișnuit să vadă mesajul ”You need to activate Windows before you can personalize your PC” permanent imprimat pe wallpaper-ul Windows, dar Microsoft nu e de acord și ar vrea să taxeze cumva și acei utilizatori care nu vor să plătească. Așa că, de ce nu transformând Windows într-un serviciu sponsorizat prin reclame pe care nu le poți dezactiva. Eventual și cu alte restricții, care să garanteze posibilitatea colectării de informații despre tine, pe care Microsoft să le poată vinde mai departe partenerilor de publicitate.
Următoarea țintă intrată în vizorul Microsoft este chiar browser-ul Edge, care a crescut destul de mult în popularitate încât monetizarea utilizatorilor să aducă venituri consistente pentru compania americană. Spre exemplu, Microsoft testează deja așa numitele Copilot Ads, arătând utilizatorilor cum poate lucra Copilot cu diferite părți ale Microsoft Edge. Urmând acestui experiment desfășurat cu versiunea Edge Canary, Microsoft ar putea oficializa reclamele Edge la fel cum a făcut și cu cele pentru Start Menu, totodată blocând orice încercări pentru dezactivarea acestora, dacă vin din partea utilizatorilor care nu pot demonstra că folosesc Windows în mod legal.
Aparent, Microsoft experimentează de ceva timp cu extinderea restricțiilor de tip Settings block, măsurile trecând mare parte neobservate din simplul fapt că vasta majoritate a utilizatorilor predispuși să le raporteze nu folosesc copii Windows neactivate suficient de mult timp pentru ca limitările să intre în aplicare. Cât despre versiunea Edge Canary, parametrul numit „msEdgeLockSettingsInNonActivatedOS” pare că a apărut doar recent în codul aplicației, amploarea restricțiilor impuse utilizatorilor Edge care navighează folosind PC-uri neactivate rămânând să fie determinată. Pare că pe lângă reclame persistente, utilizatorii vor trebui să se mulțumească și cu mai puține opțiuni de personalizare a interfeței Microsoft Edge.