Ocazional, Microsoft va produce câte ceva ce nu este software, hardware, sau acel sentiment general că e vina lor că te-ai lovit azi-dimineață cu degetul de la picior în colțul de la mobilă. Un astfel de lucru recent realizat de angajații companiei este un mic musical intitulat, cum altfel, Microsoft the Musical.
Puteți vedea această creație mai jos. Nu este pentru cei slabi de inimă.
Probabil vă întrebați de ce v-aș aduce la cunoștință o asemenea chestie. Motivul este foarte simplu, este un semn că Microsoft învață. Această melodie ridică în slăvi atât fondatorul, cât și compania, ceva ce face orice material de marketing ce se respectă. Iar ocazional amintește de neajunsurile ce au intrat în cultura populară ca fiind eșecuri, precum Vista sau telefonia. Nu adresează alte probleme, pentru că în cultura populară nu ar trebui să existe alte probleme, doar glumițe despre lucruri ce s-au întâmplat în trecutul îndepărtat, și cum totul este bine, totul este frumos și luminos, iar spiritul creatorului dăinuie în totul și în toate.
Dragii mei, Microsoft a învățat să devină Apple… sau un cult. Predominant același lucru în opinia mea pe larg explicată cu ocazia unui alt articol. Este semnul unei noi ere de marketing, a unui nou stil de gândire, ce ar putea avea mare succes la publicul țintă. La urma urmei, conform companiei, acest musical a fost făcut de 150 de angajați și stagiari, în timpul lor liber, ce au trudit de bună voie și nesiliți de nimeni, din propria inițiativă să croiască asta.
Până acum, Microsoft avea tendința să facă astfel de lucruri doar cu Microsoft în minte, predominant doar pentru a se lăuda ei între ei, clipurile ocazional ajungând și în văzul altora. Aveți mai jos un exemplu destul de bun:
Ocazional erau și unele ce se refereau direct la produsele companiei:
Unele dintre ele erau menite și pentru public, dar nu tocmai publicul larg. Erau lucruri rezervate pentru evenimente precum conferințele cu dezvoltatorii organizate de către Microsoft, pentru un număr restrâns de profesioniști ce știau bine compania și pe oamenii de acolo. Ceva menit să îi amuze pe aceștia și predominant doar pe aceștia, fiindcă omul de rând, clientul, habar nu ar avea despre cine este vorba dacă îi arăți aceste personaje, ca în clipul de mai jos.
E mult mai simplu să ai un lider efemer, un fondator ce stă mai presus de toate, a cărui trudă este lăudată și ridicată în slăvi, dar care nu apare niciodată în cadru. Fiindcă dacă îl pui acolo, dacă îl umanizezi, se cam strică mecanismul, indiferent cât de multe vedete îngrămădești la un loc pentru a-i ridica statutul social.
Dar acum, toate astea sunt în trecut. Microsoft a reușit să creeze o generație de angajați ce vor munci din greu la creat material de marketing fără a fi plătiți în plus (conform declarației oficiale). Este pe o cale numai bună să copieze Apple la acest capitol. Tot ce îi mai trebuie acum sunt câteva produse cu adevărat bune pentru a putea solidifica mitul. După care, se poate culca pe o ureche din nou.