Dacă ne luăm după declarațiile lui Mark Zuckerberg, oferite în cadrul celei mai recente conferințe pentru investitori, Meta nu doar că tolerează conținutul generat de AI în feed-ul platformelor Facebook și Instagram, ci chiar încurajează folosirea acestuia la scară largă, descriind „fenomenul” drept o evoluție naturală a rețelelor de socializare.
”Cred că vom adăuga o categorie complet nouă de conținut, care este generat de AI sau conținut rezumat AI, sau conținut existent reunit de AI într-un fel”, a spus CEO-ul Meta. ”Și cred că asta va fi foarte interesant pentru Facebook și Instagram și poate Threads, sau alte tipuri de experiențe de feed de-a lungul timpului.”
Pe acest subiect, Zuckerberg a promovat noul model de limbaj mare al Meta, Llama și succesul produselor pe care le echipează, cum ar fi chatbot-ul Meta AI, care este folosit deja de peste 500 de milioane de utilizatori în fiecare lună.
Iar Llama va juca un rol tot mai important în business-ul Meta, a spus Zuckerberg, alimentând inclusiv instrumente pentru clienții de afaceri și agenții de publicitate.
Potrivit șefului Meta, pe măsură ce instrumentele AI devin mai răspândite conținutul generat de AI va prolifera în feed-urile rețelelor sociale. Iar la astfel de feed-uri specializate în conținut selectat/generat de AI se lucrează în mod activ în cadrul Meta, a remarcat Zuckerberg. „Este ceva în care începem să testăm diferite lucruri în jur”. „Nu știu dacă știm ce anume va funcționa foarte mai bine, dar unele lucruri sunt cu adevărat promițătoare”, a adăugat el. „Am mare încredere că în următorii câțiva ani, aceasta va fi una dintre tendințele importante și una dintre aplicațiile importante.”
Zuckerberg a descris noul „sortiment” de conținut ca reprezentând următorul val pentru platforme precum Facebook și Instagram. Iar dacă privim în direcția Indiei și alte țări din regiunea Asiei, unde spam-ul generat de AI a luat amploare și este foarte eficient, mai ales în ademenirea publicului slab educat, care nu poate face diferența între informații reale și falsuri generate de inteligența artificială, faptul că un gigant precum Meta îmbrățișează în mod deschis și fără rezerve conținutul generat de AI chiar ar trebui să îngrijoreze.
Zuckerberg notează cum platforme precum Facebook și Instagram au început mai întâi să recomande și să organizeze conținut de la prietenii și familia unui utilizator, Meta numind acesta algoritmul său „conectat”. Apoi s-a trecut un algoritm bazat pe implicare (engagement), recomandând conținut de pe toate platformele, selectat de la creatori și influenceri de succes, pe care Meta îl țintește utilizatorilor individuali pe baza diferitelor „semnale”.
Ajungând la momentul prezent, abordarea se schimbă de la conținut scos în față pe baza preferințelor tale, la conținut generat pe baza preferințelor tale cu ajutorul AI. Ce poate însemna asta? Nimic bun. Spre exemplu, în testele derulate până acum pe Instagram, folosind AI pentru a genera conținut personalizat după preferințele utilizatorilor incluși în experiment, rezultatul a fost o avalanșă de „halucinații” descriind persoane fictive, locații inexistente și evenimente care nu s-au întâmplat niciodată.