Tech&ITRSS PaginaDeMedia

Google a dezvaluit cat castiga din reclamele de pe YouTube

Putem spune ca 2019 a fost un an profitabil pentru Google. Compania a dezvaluit cat castiga din reclamele plasate pe YouTube, astfel doar anul trecut, Alphabet, compania mama, a inregistrat castiguri de 15 miliarde de dolari. Asta doar din reclamele de pe YouTube. O suma care reprezinta 10% din veniturile totale ale companiei. De asemenea, in aceasta suma nu sunt inregistrate si abonamentele la YouTube Premium si alte surse de venit ale platformei video.

Google a facut publica aceasta suma, alaturi de castigurile din afacerile cu cloud storage, pentru prima oara. Asta se intampla chiar inainte de calcularea veniturilor Alphabet.

Sunt foarte multumit de progresul continuu inregistrat de motorul nostru de cautare si de cresterea a doua dintre cele mai noi arii ale companiei – YouTube, care deja aduna 15 miliarde de dolari profit anual si Cloud, care genereaza 10 miliarde.

Sundar Pichai, CEO Alphabet Inc.

Datele publicate includ veniturile obtinute incepand cu anul 2017 si scot in evidenta cat de profitabile sunt reclamele pentru YouTube. Daca in 2017, reclamele aduceau 8.1 miliarde de dolari in conturile companiei, in 2018 am vazut o crestere pana la 11.1 miliarde, iar 2019 aproape a dublat suma generata in 2017.

Pichai a lamurit lucrurile si in legatura cu abonamentele YouTube. Compania are in acest moment mai bine de 20 de milioane de abonati YouTube Premium si YouTube Music, alte doua milioane de abonamente venind din partea YouTube TV. In total, veniturile din alte surse ale YouTube genereaza alte trei miliarde de dolari anual.

Un lucru este clar: Google a reusit sa gaseasca o strategie foarte profitabila. Chiar daca pentru utilizatorii simpli este o solutie enervanta, reclamele abuzive sunt o motivatie destul de puternica pentru un abonament Premium, ceea ce nu este decat bine pentru companie.

Marinake

Andrei mă numesc, dar lumea mă cunoaște drept Marinake. Am terminat ceva facultate de publicitate, însă drumurile mele nu au condus niciodată spre acest domeniu... așa că mă aflu aici și acum. După câțiva ani în care am tot migrat de pe o platformă pe alta și mi-am lăsat amprenta, scrisă, peste tot unde am apucat, am poposit la Zona. Scrierile mele includ recenzii de jocuri și hardware, cât și produse lifestyle. Când nu scriu review-uri, mă veți găsi adesea cu o cafea în mână, scriind despre ăle mai noi știri din industria tech și nu numai.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button