Mai frumos si mai usor, cu asa un ajutor! Google.
Hyperlinkul dateaza chiar dinaintea internetului, undeva prin anii ’60, creat in ideea de a face trimiteri la anumite referinte prin scurtaturi. A aparut initial in documente electronice precum e-book-uri ca HyperTIES, mai apoi facandu-si loc in sistemul de operare Macintosh in anul 1987. Putin mai tarziu, Microsoft a adoptat hyperlinkul, integrandu-l in meniul de help in Windows 3.0. Aceasta practica a hyperlinkului, un cuvant de culoare albastra, subliniat, parea perfecta pentru proaspat nascutul internet, iesind foarte mult in evidenta prin simpla sa prezenta. Tu, ca incepator in ale internetului, stiai ca acel cuvant subliniat te duce va undeva daca dai un click pe el.
Dupa atatia ani, au iesit la suprafata studii cum ca hyperlinkurile ar dauna atentiei in timpul citirii si acest lucru ar putea fi remediat cu usurinta.
Asftel, Google a luat masuri. In caz ca nu ati observat (lucru foarte probabil datorita obisnuintei), paginile din motorul de cautare nu mai contin cuvinte subliniate. Mai mult decat atat, a renuntat si la chenarul galben destinat evidentierii rezultatelor generate din AdSense (cele platite).
Aceasta miscare a pozitionat Google ca fiind prima companie care a renuntat la sublinierea hyperlink-urilor. Din pacate, majoritatea site-urilor genereaza underline-uri la hyperlink-uri, ceea ce inseamna ca toti designerii vor fi nevoiti sa faca modificari de cod pentru a intra in acest trend, facand textele mai usor de citit si mai putin incarcate.
Chiar si nesubliniate, aceste hyperlinkuri vor iesi fara doar si poate in evidenta, ele inca fiind colorate. Clasicul albastru sau, multumita designerilor, orice alta culoare dorim.
La prima vedere poate parea o schimbare nesemnificativa, dar cu siguranta este un pas major catre infrumusetarea internetului.