LinkedIn probabil că nu e prima destinație la care te-ai gândi pentru „relaxare”, derulând printr-o listă nesfârșită de clipuri video scurte. Cu toate acestea Microsoft testează o versiune de LinkedIn unde antreprenorii încearcă să atragă potențiali colaboratori spunând-uși „povestea” în clipuri video ușor „digerabile”.
Funcționând ca o platformă de recrutare, LinkedIn ar putea folosi clipurile video ca o extensie a paginilor de companie sau pagini de profil individuale, oferind o versiune mai expresivă a banalului CV. În ideea că mesajul dorit va fi transmis mai ușor și la un număr mai mare de posibile „potriviri”.
Similară cu YouTube Shorts sau TikTok, secțiunea pentru clipuri video de pe LinkedIn ar putea schimba în mod fundamental felul în care companiile și potențialii angajați își transmit unii altora mesajul, adăugând la imaginea pur formală și atent construită o dimensiune bazată mai degrabă pe expresivitate și spontaneitate.
Privită de la distanță, mișcarea făcută de LinkedIn pare a fi o încercare disperată de a evita căderea în irelevanță. Dar dacă reușește, LinkedIn ar putea ajunge din urmă și eventual depăși platformele rivale de recrutare, oferind o soluție care să fie și pe placul generațiilor mai tinere, care nu rezonează la fel de bine cu vechile concepte de recrutare.
Testată deocamdată cu un cerc restrâns de companii selectate, noua secțiune video de pe LinkedIn funcționează la fel de bine și ca o platformă pentru influenceri, permițând antreprenorilor cu suficientă carismă să-și transmită mesajul și să-și dezvolte o veritabilă comunitate care să le urmărească lecțiile și indicațiile pe teme de carieră.
Probabil că soluția prezentată de LinkedIn ar funcționa la fel de bine și pentru companii din categoria startup, care doresc să atragă investitori sau pur și simplu să se facă cunoscute unui public mai larg, vorbind pur și simplu despre produsele create și avantajele acestora.
Spre deosebire de TikTok sau YouTube, LinkedIn are avantajul de a fi o platformă specializată, care reunește exclusiv utilizatori interesați de conținutul altfel fără șanse de reușită pe platformele generaliste. Totuși, conceptul de ”infinite scroll” este mai degrabă hulit în rândul acelei categorii de persoane fără timp și nervi de irosit, care cer și apreciază prezentarea concisă, la obiect, a mesajului de business.