Lancia este unul dintre cele mai mari nume din industria auto, deși mulți poate nu ați auzit de acest brand sau îl asociați cu singurul model pe care compania îl mai produce, Ypsilon, care este departe de a fi o mașină bună sau demnă de un asemenea nume.
Ca o scurtă recapitulare, Lancia a fost fondată în 1906 de către Vincenzo Lancia, iar în 1969 a devenit parte din Fiat. Compania a fost un nume proeminent în peisajul raliurilor încă din anul 1969, când a câștigat primul titlu european. De atunci, Lancia și-a adăugat în palmares nu mai puțin de 11 titluri WRC (World Rally Championship), și se poate mândri cu distincția de cea mai de succes echipă care a concurat vreodată în acest sport.
Printre modelele cu care au făcut istorie pe drumurile pietruite se numără Stratos (care a câștigat în 1974, 1975, 1976), 037 (care a bătut legendarul Audi Quattro în 1983) și Delta (care a obținut 6 titluri consecutive între anii 1987-1992).
Mașinile lor de serie aveau acel pedigree al modelelor de raliu, iar Lancia Delta Integrale este o legendă absolută pentru pasionații de mașini. Dar în ultimii ani compania nu a stat așa bine, și așa cum am spus mai sus, singurul lor model curent este bazat pe platforma Fiat 500 și este o mașină de oraș, departe de spiritul și de aspirațiile inițiale ale companiei.
Dar oamenii din spatele Lancia au planuri mari cu acest brand. Conform unui comunicat oficial, firma plănuiește să producă trei noi modele de mașini electrice între 2024 și 2028. Acestea sunt: un nou Ypsilon, un nou model Delta și un „flagship neanunțat”.
De asemenea, compania se va bucura și de un nou logo, care aduce a cel folosit prin anii ’50. Mai mult, noul limbaj de design care va fi folosit pentru viitoarele lor modele a fost arătat chiar de CEO-ul companiei prin intermediul unei sculpturi bizare, descrisă drept „un manifest tri-dimensional”.
Rămâne de văzut cum vor fi și cum vor arăta noile mașini, tot ce sper este că cei care se ocupă acum de un brand atât de legendar nu își vor bate joc de istoria și de renumele Lancia.