Au apărut datele tehnice pentru Kia EV6 – Încărcare ultra-rapidă la 800V

Știu că am mai adus pe aici vorba despre crossover-ul full electric al celor de la Kia. EV6 a fost prezentat sub forma unor imagini care ilustrau aspectul și interiorul SUV-ului construit pe noua platformă E-GMP dezvoltată de Hyundai. Kia EV6 își scoate la iveală datele tehnice, autonomia și puterea, acestea alcătuind două modele, cel standard și Kia EV6 GT.
Kia EV6 vrea să surprindă prin sistemul electric puternic de 800V, încărcare electrică rapidă, chiar bidirecțională și variante diverse pentru transmisie și cai-putere. Dar să le luăm pe rând, zic. Modelul standard este echipat (la alegere) cu o baterie de 58 kWh sau 77.4 kWh, în timp ce varianta GT încorporează doar bateria de 77.4 kWh. Kia EV6 oferă tracțiune pe spate sau integrală, iar EV6 GT va face uz doar de cea integrală (AWD). Prin urmare, varianta standard cu o baterie de 58 kWh și transmisie 2WD are 167 de cai-putere, iar bateria de 77.4 kWh aduce 223 CP. O Kia EV6 AWD cu acumulator de 58 kWh oferă 231 CP și cel de 77.4 kWh aduce 320 de cai-putere. La polul opus, EV6 GT câștigă detașat cu 576 de cai-putere și autonomie de 370 de kilometri, pe un cuplu de 247kg.
În ceea ce privește accelerația, Kia EV6 2WD pe bateria mai slabă ajunge de la 0 la 100 km/h în 6.2 secunde, respectiv 5.2 secunde pe bateria mai puternică. Chiar dacă GT-ul ajunge de la 0 la 100 km/h în 3.5 secunde, cu o viteză maximă de 260 km/h, EV6 standard câștigă la capitolul autonomie, având range de 508km.
Sau „despre cum să stai cât mai puțin la un charging station”?
Arhitectura electrică a ambelor modele este un monstru de 800V, ceea ce le va permite să fie încărcate la 400V sau 800V fără a mai fi nevoie de adaptoare speciale pentru stații. Un încărcător DC poate încărca bateria de 77.4 kWh de la 10 la 80% în 18 minute, iar dacă ți-ai făcut calculele și vrei să mai bagi tare doar 100 de kilometri, poți să-ți ții mașina la încărcat doar vreo 5 minute, poate chiar mai puțin. În plus, sistemul integrat Kia Connect le permite șoferilor să găsească stațiile de încărcare din apropiere, prin ecranul de infotainment. Kia EV6 are și Integrated Charging Control Unit (ICCU), care permite încărcare bidirecțională, atât din grid pentru propriul vehicul, cât și pe post de power bank pentru alte mașinuțe, asfel încât Kia le poate încărca pe celelalte la 3.6 kW.
Producătorul a decis să înzestreze Kia EV6 cu un sistem complex de frânare. Prin urmare, poți seta sensibilitatea pedalei de frână prin intermediul unor manete din spatele volanului. Dacă setezi o sensibilitate maximă în fața energiei kinetice, adică modul i-PEDAL, poți pur și simplu să iei piciorul de pe accelerație, iar mașina va începe să frâneze gradual.
Design-ul platformei E-GMP a făcut ca EV6 să ofere un portbagaj spațios (aproape 1300 de litri) și un habitaclu foarte aerisit. Bordul mașinii a primit un facelift care aduce display-uri curbate de 12 inci, anti-glare, alături de un HUD AR care afișează informații-cheie despre vehicul, precum viteza, navigarea și alerte. SUV-ul Kia încorporează tehnologiile Remote Smart Parking Assist (se parchează singură chiar dacă nu ești la volan) și Highway Driving Assist 2, care își menține constant vehiculul pe mijlocul benzii. Kia EV6 va fi disponibilă în anumite magazine în a doua jumătate a lui 2021, urmând ca producătorul să anunțe eventuala disponibilitate globală.