Business

Uber a crescut cu 25% de la începutul lunii mai

Deși oltean prin naștere, se poate spune că firea mea este mai rece, mai ordonată, mai puțin predispusă la mica înțelegere așa cum sunt în general românii; „las că merge și așa”, „hai că ne înțelegem noi cumva” sunt expresii care îmi displac profund. Unul dintre lucrurile care nu-l mai fac niciodată în România este să mă urc într-un taxi tradițional, iar motivele sunt lesne de bănuit.

Odată cu venirea Daewoo la Craiova și asamblarea celebrului Tico, foarte multe persoane au început să facă taximetrie astfel încât la un moment dat costul unui bilet de autobuz echivala cu aproximativ 4 km de mers cu taxiul. Iar cum Craiova nu este atât de mare, toată lumea folosea taxiul în schimbul transportului local. Evident, au început să apară și discuțiile, că nu te iau că distanța e prea mică… și cum, student fiind, revenit dintr-o vacanță undeva la ora 3 noaptea, a trebuit să merg pe jos până acasă pentru că dintre cei zece taximetriști aflați în gara Craiova la acea oră târzie niciunul nu a binevoit să ia cursa chiar dacă mă oferisem să le plătesc dublu.

Și așa mi-am jurat în barbă că nu mă voi mai apela la taxiuri. Venirea Uber în România a fost ca o revelație: mașini mai noi, curate, șoferii -oameni normali, care nu te deranjau sau cu care puteai avea o discuție. Numai că românizarea Uber s-a produs mult mai rapid decât plecarea habsburgilor din Oltenia la 1739.

Pentru cei ce nu știu, Oltenia a fost sub ocupație austrică aproape 20 de ani, perioadă în care putem regăsi o analogie evidentă între impunerea unui model iluminist de educare și administrare încercată de habsburgi (evident nereușită) și integrarea europeană actuală – să fie legi dar până la mine, nu ne vindem țara ca să o furăm noi, prezența baronilor locali și multe alte sloganuri ticăloase care ne împiedică să evoluăm ca națiune. Aveți aici un articol extrem de interesant despre acea perioadă.

Toți scuipătorii de semințe de pe taxiuri s-au mutat la Uber cu mașini jegoase și cu metehne vechi, exact ce povestea și Dan că a pățit la venirea din Suedia, astfel încât, e clar că, dacă voi avea vreodată vreo problemă serioasă de sănătate o să ies în drum să fac autostopul la salvare…

Uber încă nu este profitabilă

Dacă nu v-ați prins deja, astăzi este despre Uber Technologies (UBER). Acțiunile companiei au avut o evoluție bună de la începutul lunii, impulsionate de rezultatele și mai bune prezentate pe 2 mai. Veniturile primului trimestru au crescut cu 29% față de aceeași perioadă a anului trecut atingând valoarea de 8,82 miliarde de dolari. Creștere a fost pe toate planurile, de la numărul de călătorii la numărul de călători transportați, la valoarea tranzacțiilor precum și la numărul livrărilor.

UBER s-a listat în mai 2019 dar nu este încă profitabilă însă EBITDA a înregistrat o valoare de 761 de milioane de dolari, valoare peste estimările pieței. Compania se așteaptă în continuare să înregistreze pierderi nete dar valoarea câștigurilor înainte de taxe, deprecieri și amortizări este prevăzută în creștere, ceea ce ar presupune o îmbunătățire a businessului chiar dacă ratele ridicate ale dobânzilor și necesarul de capital impietează asupra profitabilității.

Evident, nu poate fi vorba nici de dividende iar datoriile sunt uriașe. Fără a avea vreun parti-pris, la momentul actual, Uber nu este o companie care să merite atenție.

Adrian Barbu

Eram student acu vreo douăzeci și ceva de ani și mă gândeam cum să fac bani mulți fără bătaie multă de cap (ceva legal totuși, nu vă gândiți la prostii...). Așa că m-am apucat să investesc la bursă, tocmai ce se apăruse bursa în Romania în iarna lui 1995. Și cum, evident, norocul începătorului a fost de partea mea, am zis că gata, asta vreau să fac în viața! Ulterior, din investitor am devenit și broker/trader în cadrul a două bănci importante din România, unde am ajutat clienți să tranzacționeze la bursă. Când nu citesc știri despre companii sau cărți din domeniu, fotbalul îmi produce cel mai mult stress...

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button