ȘtiriTech&IT

Piața de jocuri și accesorii VR, în prag de implozie? Peste jumătate dintre dezvoltatorii de jocuri vor să renunțe

Potrivit unui sondaj publicat în SUA la finalul anului trecut, peste jumătate dintre dezvoltatorii de jocuri consideră că piața VR a devenit stagnantă sau a intrat deja în declin, lansări intens mediatizate precum Apple Vision Pro nereușind să creeze o bază de utilizatori suficient de numeroși și interesați. Poate și pentru că produse de genul Vision Pro de la Apple sunt mult prea costisitoare pentru consumatorii de rând. Dar există și alternative mai puțin „piperate”, dar care vin cu propriile dezavantaje și complicații pe care nu mulți s-au arătat dispuși să le accepte.

Astfel, 56% dintre subiecții intervievați, profesioniști și antreprenori cu legături industria de gaming, consideră că piața VR a ajuns într-un blocaj, companiile implicate deja în proiecte lovindu-se de cererea slabă și constrângerile unei piețe insuficient dezvoltate pentru a fi profitabilă.

Ca și în cazul consolelor de jocuri convenționale, prețul căștilor VR reprezintă o barieră de intrare semnificativă. Spre exemplu PlayStation VR2, cea mai accesibilă opțiune pentru intrarea în universul VR, a avut un preț inițial de lansare de 550 de dolari, rămas neschimbat în lipsa oricăror promoții din partea Sony.

jocuri vr

Probabil, cu marje de profit ceva mai flexibile, Meta a scăzut în mod repetat prețul căștilor Meta Quest, iar atunci când nu a rămas nimic de făcut a lansat altele mai ieftine, depunând toate eforturile posibile pentru a aduce mai mulți utilizatori în ecosistem.

Doar că… nimic nu mai pare să meargă, interesul consumatorilor față de subiectul jocurilor VR prăbușindu-se fără perspective credibile de recuperare, semn că inițiativa pornită chiar înainte de avântul ChatGPT și generative AI a ajuns cu adevărat în impas. Nici tentativele de a combina conceptele VR și AI într-un produs mai versatil și puternic nu par să fi găsit inspirația potrivită.

Tot pe subiectul VR, 72% dintre dezvoltatorii chestionați nu consideră că lansarea Apple Vision Pro a reprezentat un „moment important” pentru piața VR și susțin că impactul acestui produs costisitor pentru viitorul jocurilor VR este practic zero. 13% dintre dezvoltatori sunt nesiguri cu privire la contribuția dispozitivului, în timp ce 6% se arată încă optimiști, dorind să contribuie prin crearea de jocuri VR.

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button