În lipsa 5G-ului, Huawei se orientează către mașini electrice

În vreme ce interdicția trântită de SUA nu pare să fie ridicată prea curând, Huawei vrea ofere o mână de ajutor sectorului auto, pentru a putea diversifica piața.
De la echipamente de networking, laptopuri și telefoane cu performanțe foto demne de un DSLR, Huawei se extinde către sectorul auto. Chinezii s-au mișcat repede, după cum indică sursele. Compania a început deja să lucreze la design-uri și să discute cu diverși producători auto care ar putea beneficia de pe urma tehnologiilor oferite. Printre alții, Changan Automobile și BluePark New Energy Technology ar putea fi cei care vor lucra alături de Huawei pentru lansarea primelor modele de mașini electrice poate chiar în decursul acestui an.
Huawei nu este singura companie din China care cochetează cu EV-uri. Recent, alte nume precum Baidu și Foxconn și-au anunțat interesul pentru mașini electrice, inclusiv autobuze. Mulți ar putea privi planul acesta ca pe o surpriză neașteptată, dar situația actuală ne îndeamnă, la fel ca pe Huawei, să gândim în perspectivă.
Cum să produci și să vinzi mașini electrice fără să încalci legea?
Huawei nu are voie să pună piciorul în coșmelia Statelor Unite ale Americii, iar asta înseamnă că va trebui să se descurce fără ajutorul tehnologiilor puse pe lista neagră. Odată cu interdicția, Huawei a început să-și dezvolte propriul sistem de operare, și anume Harmony OS. Acesta va fi încorporat și pe EV-uri, ca parte a planului companiei de a-și crea propriul sistem spre a fi oferit viitoarelor mașini.
Până să se pună oficial pe colaborat cu producători auto, Huawei a lucrat deja la o serie de tehnologii pentru mașini electrice. Acestea includ un sistem de operare, senzori, chiar și hardware 5G, care va putea fi ajustat și gestionat în conformitate cu legislația.
Prin urmare, compania nu-și abandonează restul obiectivelor. Pe lângă proiectele curente, Huawei își propune, într-adevăr, să dea o mână de ajutor producătorilor auto, prin intermediul tehnologiilor sale:
„Strategia noastră nu s-a schimbat. Nu suntem un producător de mașini, dar, prin TIC, Huawei se orientează către mașini digitale și este un distribuitor de componente noi, oferind OEM-urilor șansa de a construi vehicule mai bune.”