
Google a anunțat încă din luna iunie integrare Gemini cu aplicația Gmail de Android, însă doar pentru abonații Google One. Dar de acum toată lumea are acces, cu unele limitări.
Disponibil deja pentru clienții Google Workspace care dețin add-on-urile Gemini Business și Enterprise sau Gemini Education și Education Premium, precum și pentru utilizatorii Google One cu planul AI Premium, Gemini în Gmail este accesibil de acum și pentru utilizatorii „free”, asigurând funcții de bază cum ar fi redactarea de răspunsuri rapide și asistență la căutare.
Potrivit Google, de acum poți folosi chatbot-ul AI pentru a accelera redactarea e-mailurilor, beneficiind de facilități precum „schimbarea tonului” și multe altele.
Noua funcționalitate Gemini poate fi accesată folosind butonul Gemini afișat în colțul din dreapta sus al aplicației Gmail, lângă poza de profil. Interacțiunea se face prin chatbot-ul AI, căruia îi poți cere sa-ți afișeze e-mailurile necitite de astăzi, săptămâna trecută etc.
Yo, Google Gemini is now in Gmail. Man, it’s so cool! Now it can even help me with my emails. Haha. 😅 pic.twitter.com/s0zLBIpHBO
— Yash Agarwal | Samsung Brand Ambassador✨ (@yash_developer) August 6, 2024
De asemenea, poți accesa Gemini și din ecranul de vizualizare e-mail, atingând pictograma de formă „stea” adăugată lângă butonul Arhivă. Îi poți cere asistentului Gemini să-ți rezume conversațiile mai lungi și să-ți genereze sugestii de răspunsuri pe care doar să le inserezi la secțiunea reply. Chatbot-ul va oferi sugestii pentru a răspunde în locul tău la mesaje folosind diverse stiluri de exprimare, rămânând doar ca tu să îl alegi pe cel potrivit în contextul mesajului respectiv.
Un alt ajutor oferit de chatbot-ul Gemini este scanarea Inbox-ului În căutarea de e-mailuri relevante, pornind de la criteriile specificate de tine. Poți cere chatbot-ului să-ți afișeze e-mailuri de la un anumit expeditor și pe o anumită perioadă de timp. Bine de știut, rezultatele nu vor apărea în interiorul ferestrei chatbot, ci în ecranul de căutare Gmail.
Nu este clar dacă aceasta este o limitare specifică versiunii free, dar nu îi poți cere lui Gemini să efectueze acțiuni complexe, cum ar fi aplicarea unei etichete pe mai multe e-mailuri. Aceleași restricții sunt aplicate și atunci când folosești Gemini pe web.
Fiind vorba de versiunea „free” a serviciului Gemini, nu putem avea pretenția să fie și „cu de toate”. Google anunță că integrarea Gemini cu aplicația Gmail se face la nivel de server, disponibilitatea noilor facilități variind în funcție de regiune,