Deja nu mai e o ciudățenie să scanezi documente cu telefonul, Google Photos oferind suport pentru asta încă de acum câțiva ani, lipsind doar instrumentele care să permită organizarea coerentă a documentelor care se tot adună.
Problema este cu atât mai mare în cazul celor care folosesc telefonul în scop de serviciu, pentru a scana tot felul de chitanțe și documente „la repezeală”, ajungând în cele din urmă să fie copleșiți sub noianul de capturi pe care trebuie să le verifici una câte una. Iar dacă se întâmplă ceva cu telefonul și ajungi să pierzi documentele păstrate doar în memoria locală, ghinion. Google Photos se prezintă astfel ca o bună soluție pentru backup în spațiul de stocare cloud. Iar dacă aplicația oferă și o modalitate eficientă pentru gestionarea respectivelor documente, atunci cu atât mai bine.
Iar potrivit ultimelor zvonuri, Google Photos va adăuga în interfața pentru web un nou tab Documents view, în care vor fi centralizate automat toate documentele preluate folosind camera foto.
Anul trecut, Google a introdus Documents view în aplicația Google Photos, însă fără a aduce ajustările necesare și în versiunea web a serviciului.
Tab-ul Documents este o pagină dedicată în care apar toate documentele scanate, deja indexate și ușor de găsit mai târziu. Funcționalitatea este îndeosebi utilă pentru utilizatorii care vor să separe pozele obișnuite obținute de-a lungul zilei de documentele pe care le scanează tot cu camera foto. Aici vor apărea orice capturi care nu se încadrează drept poze, cum ar fi pagini scanate din cărți și reviste, meniul de la restaurant, cărți de identitate, rețete și altele. Iar tab-ul Documents nu va fi doar o destinație generală pentru acestea, algoritmi bazați pe inteligență artificială ocupându-se de încadrarea fiecărui document în categoria potrivită.
Stocarea documentelor pe Google Photos poate veni și cu alte beneficii, platforma oferind indexare automată, cu opțiunea de a căuta după informația dorită chiar dacă aceasta nu venit inițial în formă text.