Fie că încerci să te documentezi despre produse din oferta magazinelor online, sau despre hotelul unde ai vrea să-ți petreci următoarea vacanță, descoperi pe cheltuiala proprie că rezultatul obținut nu are nici o legătură cu sutele de recenzii găsite pe internet, predominant pozitive sau uneori excesiv de negative. Iar review-urile fake creează mari probleme și pe Google Maps, unde miza este deseori supraviețuirea unei pensiuni/hotel/restaurant, ai cărui proprietari au ca model de „business” furnizarea unor servicii de calitate îndoielnică vizitatorilor ademeniți cu recenzii false publicate pe internet.
Spre exemplu, ai mai multe șanse ca hotelul la care ai rezervat pentru următoarea vacanță, bazându-te exclusiv pe sutele de recenzii pozitive găsite pe Google Maps, să fie de fapt o locație mediocră, în timp ce pensiunea de alături cu doar câteva recenzii negative să fie de fapt mult mai primitoare. Acest război al recenziilor pozitiv-negative are ca teren de bătălie Google Maps și alte platforme publice, precum Booking.com.
Adresând această problemă cu ajutorul inteligenței artificiale, dublată cu echipe de moderatori angajați, Google anunță Fake Engagement policy, un set de reguli mult mai stricte pentru descurajarea și eliminarea review-urilor Fake pe Google Maps. Astfel, dacă algoritmii bazați pe tehnologiile Gemini identifică un anume utilizator/grup de utilizatori care postează recenzii de un anumit tip (ex. similare în în privința formulărilor de exprimare folosite și a mesajului transmis), vizibilitatea recenziilor suspecte va fi redusă automat, până la punctul în care acestea sunt vizibile pentru autor și nimeni altcineva. Iar odată ce astfel de măsuri au fost inițiate vor fi declanșate și avertizări pentru utilizatorii respectivi, informând că în cazul unor încălcări repetate vizibilitatea postărilor ar putea fi redusă la modul general, mergând până la dezactivarea opțiunii de postare.
Potrivit Google, mai mult de 300 milioane de oameni își împărtășesc pe Google Maps experiențele despre mai mult de 250 de milioane de locații din întreaga lume în fiecare an. Platforma adaugă peste 20 de milioane de recenzii, fotografii, actualizări și alte contribuții de la utilizatorii săi în fiecare zi, moderarea acestor postări reprezentând o provocare „monumentală” ce nu ar putea fi adresată fără ajutorul AI.
În urma măsurilor anunțate (aplicate momentan doar în Marea Britanie) ai putea descoperi că numărul recenziilor afișate pentru anumite locații marcate pe Google Maps va scădea brusc, odată ce noile filtre își vor face treaba ștergând recenziile neautentice. Google mai spune că monitorizează în mod activ contribuțiile utilizatorilor Google Maps pentru a identifica modele neobișnuite, care pot indica posibile abuzuri.