Pentru Google, de departe cea mai mare sursă de venit sunt reclamele. Atunci când cauți ceva cum ar fi un produs sau un serviciu în motorul de căutare, primele rezultate care îți apar sunt reclame plătite de fiecare dată. La fel și când întri în Google Play să-ți downloadezi o aplicație, prima variantă este mai mereu o reclamă.
Astea fiind zise, este evident de ce compania nu are cea mai bună părere legată de extensiile de tip ad-blocker din Google Chrome. Și uite așa a început o vendetta împotriva acestor extensii, iar finalul culminant are forma unei actualizări a celui mai folosit browser din lume numită „Manifest V3”.
Cu acest update, compania are în plan să treacă la un alt sistem pentru extensii, mult mai restrictiv din punct de vedere al capabilităților lor. Chestia interesantă este că Manifest V3 este deja implementat în versiunea stabilă a browserului, dar Google Chrome încă suportă Manifest V2, cu tot cu suportul pentru extensiile puternice pe care le știm și le iubim.
Inițial, Google intenționa să înceapă primii pași pentru excluderea completă a Manifest V2 din Chrome începând cu luna ianuarie a anului 2023 iar până în iulie să fie gata în totalitate tranziția, dar se pare că planurile companiei s-au schimbat. Conform unui blog post oficial scris pe această temă, Google recunoaște că Manifest V3 strică niște funcționalități care nu au legătură neapărat cu extensiile de ad-block și, în urma feedback-ului primit atât de la comunitate cât și de la angajați, compania a luat decizia să amâne procesul.
Tot ce știm acum este că vom primi un nou timeline legat de schimbare undeva prin luna martie. Până atunci, utilizatorii de Google Chrome pot respira ușurați știind că extensiile ad-block vor mai funcționa o bucată de timp de-acum încolo.