Google a adăugat în versiunea Chrome pentru Android suport pentru blurarea automată a informațiilor sensibile, cum ar fi datele cardului bancar, parole și alte informații din formulare web, astfel încât acestea să nu apară în capturile de ecran.
Noua funcționalitate se aplică sesiunilor de screen sharing în care arăți conținutul ecranului altor persoane conectate prin aplicații videoconferință sau apeluri video. Blurarea automată a informațiilor sensibile ar putea fi îndeosebi folositoare utilizatorilor slab educați în materie de securitate cibernetică, contribuind decisiv la zădărnicirea tentativelor de înșelătorie bazate pe convingerea persoanelor naive în a divulga date sensibile. Desigur, ascunderea informațiilor confidențiale în timpul sesiunilor de screen-sharing este aproape oricând binevenită.
Funcționalitatea testată deocamdată cu versiunea Chrome Canary poate fi activată prin bifarea opțiunii #sensifive-content nou adăugată în meniul cu setări avansate, accesibil prin tastarea expresiei chrome://flags în bara de adrese. Probabil că Google o va include în versiunea stabilă de Chrome după încheierea actualei etape de testare, rămânând de văzut dacă noua funcționalitate va fi o exclusivitate pentru utilizatorii de Android sau va fi oferită și în versiunea Chrome pentru iOS.
Poți beneficia de redactarea automată a informațiilor confidențiale din formulare pe orice dispozitiv echipat cel puțin cu versiunea Android 5.0, neexistând alte restricții în ce privește aplicația folosită pentru captură ecran.
Tot pe subiectul securitate, Google a anunțat recent și o funcție Chrome pentru scanarea arhivelelor protejate cu parolă, blocând în mod implicit descărcarea acestora. Spre exemplu, plasarea aplicațiilor infectate în arhive parolate este o practică des folosită pentru a evita scanarea automată și blocarea acestora la download, site-urile rău intenționate instruind în schimb utilizatorii să folosească parola primită separat pentru a le dezarhiva. În astfel de situații browser-ul Chrome va opri descărcarea, solicitând mai întâi parola arhivei respective și informând utilizatorul despre pericolul la care se expune. Google precizează că fișierele și parolele asociate sunt șterse la scurt timp după ce sunt scanate pe serverele cloud.