Google vrea să transforme Play Store într-o rețea de socializare dedicată celor care vor să comenteze asupra aplicațiilor pe care le instalează. Dar acesta ar putea doar un pretext pentru a justifica intruziunea AI în comentariile organice lăsate de persoane reale.
Dezvoltatorul Android tocmai ce a anunțat o serie de actualizări care ar trebui să facă „mai distractivă” experiența Play Store, transformând piața online într-o „o experiență de la capăt la capăt, care să fie mai mult decât un magazin”.
În traducere, Google ar vrea să intrăm în Play Store ca pe Facebook sau Instagram să dezvoltăm „pasiuni” și să ne certăm pe tema aplicațiilor preferate la fel cum făceam odinioară pe forumuri online de discuții.
Iar în ce privește contribuția AI, sistemul urma să genereze rezumate automate pentru comentariile lăsate de utilizatori, permițându-ți să cerni prin șiruri interminabile de comentarii fără să le citești efectiv. Cum ar fi, visul oricărui începător care intră acum pe un forum de entuziaști, anticipând că până la finalul zilei se va putea exprima precum un veteran, cunoscând fiecare detaliu/intrigă a subiectului discutat. Doar că, sub supravegherea atentă a AI-ului atotștiutor, care poate interveni precum un moderator responsabil atunci când discuția deviază într-o direcție nedorită.
Iar acest tip de abordare accelerată de AI este deja întâlnită pe alte rețele de socializare, precum cele controlate de Facebook, unde majoritatea comentariilor sunt cenzurate automat de algoritmii platformei, lăsând utilizatorii să vadă doar o selecție mult restrânsă de comentarii „pertinente” care reușesc să treacă de cenzura platformei de socializare, făcând aproape imposibilă participarea la o discuție diversificată cu restul comunității.
În cazul Play Store, această abordare augmentată de AI se va aplica și întrebărilor frecvente legate de funcționalitatea aplicațiilor, Gemini încercând să ofere soluții pentru diverse probleme întâlnite de utilizatori.
O altă secțiune de interes este cea dedicată jocurilor de mobil, Google încercând să ajute utilizatorii să descopere mai ușor jocurile de care ar putea fi interesați. Iar pentru acest scop, vor fi adăugate pagini dedicate cu detalii extinse despre jocul respectiv, compilate de AI. Vor fi incluse și videoclipuri YouTube de la dezvoltatori și promoții clar marcate, la fel cum se întâmplă deja pe platforma Steam. Iar noua experiență ar putea continua chiar și post-cumpărare, ținând sub control utilizatorii care revin pentru a vedea recenzii nou adăugate (unele negative), noutăți publicate de dezvoltator sau pentru a consulta secțiunea FAQ.
Tot cu ajutorul AI va fi ajustată și selecția de aplicați afișată la accesarea Play Store, noul sistem ținând cont de aplicațiile achiziționate anterior și de interesele exprimate pe diverse canale, cu scopul de a te atrage într-un univers cât mai potrivit cu interesele tale, eventual care să te motiveze să cumperi mai mult.