ȘtiriTech&IT

Google elimină opțiunea de 200GB pentru stocare cloud, lăsând utilizatorii să aleagă între 100GB și 2TB

Tot mai mulți utilizatori ai serviciilor Google sesizează dispariția opțiunii pentru 200GB stocare cloud în aplicația Google One. Deși neconfirmată oficial, măsura ar putea fi o încercare din partea Google pentru ademenirea utilizatorilor la abonamentul de 2TB, mult mai costisitor.

În prezent, utilizatorii Google au de ales între pachetul gratuit cu 15GB stocare inclusă, respectiv abonamentele de 100GB, 200GB și 2TB, cele trei fiind disponibile și în România la prețuri de 9.99 Lei, 13.99 Lei și 49.99 Lei. Există și o ofertă pentru abonații noi, cu tarife reduse la 2.49 Lei, 3.49 Lei și 12.49 Lei în primele 3 luni de abonament.

Având în vedere opțiunile prezentate, abonamentul de 200GB este cu siguranță alegerea mai bună, spațiul de stocare oferit fiind în general suficient pentru utilizatorii care nu salvează foarte multe clipuri video pe Google Photos, sau fișiere mari pe Google drive. Problema pentru Google este că prea puțini utilizatori au motive să facă trecerea la abonamentul de 2TB.

Google One

Eliminând opțiunea de mijloc, Google forțează utilizatorii care au nevoie de mai mult de 100GB spațiu de stocare să treacă direct la abonamentul de 2TB, de 5 ori mai scump în actuala grilă de prețuri. Iar dacă vrei să beneficiezi și de versiunea mai puternică a rivalului ChatGPT, Gemini Advanced, vei avea de plătit 109,99 Lei/lună, pachetul AI Premium incluzând și opțiunea pentru stocare de 2TB.

Momentan, eliminarea opțiunii pentru 200GB stocare cloud pare să fie aplicată selectiv, oferta fiind încă promovată prin e-mail și în aplicația Google One, dar nu și în versiunea web a portalului. Probabil că modificarea nu se va aplica și pentru abonații existenți care au ales pachetul de 200GB, însă costul va crește considerabil pentru toți cei care nu se pot descurca cu pachetul de 100GB.

Recent, Google a sărbătorit atingerea cifrei de 100 de milioane de abonați YouTube Premium, vestea dată în contextul unei campanii agresive îndreptate împotriva utilizatorilor care folosesc programe adblock fiind prezentată ca o victorie pentru acționarii companiei.

 

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button