
UPDATE. OnePlus a venit cu o declarație oficială, pe tema imaginilor circulate în rețeaua de socializare Weibo:
La OnePlus, acordăm o mare importanță livrării de produse de calitate și fiabilitate excepționale. De aceea, proiectăm toate telefoanele noastre astfel încât să fie durabile și să prevină ruperea, permițând în același timp variații ale coeficienților de dilatare și contracție termică pentru materialele pe care le folosim. OnePlus 12 încorporează trei materiale diferite în designul său uimitor, inclusiv sticlă pe spate, modulul camerei și cadrul din mijloc, și este obișnuit să folosiți adezivi standard din industrie pentru a sigila punctele de îmbinare pentru a îmbunătăți aspectul estetic general al dispozitivului. Modulul de cameră al dispozitivului are un design curbat, care deservește două scopuri – îmbunătățirea esteticii dispozitivului și integrarea antenei pentru a îmbunătăți semnificativ recepția semnalului, permițând în același timp modelului OnePlus 12 să fie rezistent la praf și la apă.”
Mai jos avem si declarația postată de președintele OnePlus China Louis Li pe Weibo:
“După lansare, suntem foarte atenți la evoluția vânzărilor, la vocea utilizatorului; există aprecieri și griji, unii utilizatori mi-au transmis mesaje private, acordăm o mare importanță vocii utilizatorului, și vrem să înțelegem situația foarte bine, așa că pentru utilizatorii de OnePlus 12 răspunde în primul rând întrebărilor de mai jos:
- Nu este chiar o chestiune de calitate sau de design.
Capacul bateriei OnePlus 12, modulul camerei foto și cadrul mijlociu implică trei materiale diferite și adoptă un design curbat în anumite puncte. Design-ul camerei foto are două funcții: prima ține de estetică, iar cea de-a doua integrează antena telefonului pentru a îmbunătăți semnificativ semnalul. Acest design nu influențează rezistența la praf și la apă. Pentru a obține impermeabilitate și rezistența la praf sunt importante procesul de etanșare și stratul impermeabil realizat în interiorul telefonului.
Datorită diferiților coeficienți de dilatare și contracție termică a materialelor și nevoii de producție în masă, orice telefon mobil are o anumită toleranță pentru a preveni ruperea ușoară. În același timp, pentru a păstra design-ul, în timpul procesului de producție adezivul utilizat este înlăturat mecanic.
Pot să fac o promisiune: dacă nu vă place telefonul după ce îl primiți, am cerut serviciului de clienți să deschidă o linie verde, pentru a facilita înlocuirea sau returnarea în cel mai scurt timp, astfel că nu trebuie să vă faceți griji.
- „Aceiași prieteni din industrie” compară produsele cu noi. Nu vă implicați în competiții rău intenționate și mici trucuri.
Unele branduri ajung adesea să inducă în eroare publicul în mod intenționat. Nu îndrăznesc să compare produse, ci doar să răspândească zvonuri. Este clar că sunt îngrijorați de statutul produsului lor flagship amenințat. De asemenea, am luat măsuri relevante împotriva unor „fotografii rău intenționate făcute online” și am obținut rezultate pozitive. Așa că revenind la OnePlus 12, dacă vă place, atunci nu ezitați să-l cumpărați. Dacă nu vă place, îl puteți returna sau schimba oricând în termen de 7 zile fără niciun motiv. Dacă alegeți alte produse, vom continua să muncim din greu pentru a vă câștiga încrederea. Am încredere în puterea produsului OnePlus 12. Produsele bune vorbesc de la sine.”
Redăm mai jos știrea inițială:
OnePlus 12 face parte din primul val de telefoane cu Snapdragon 8 Gen 3, însă graba producătorului chinez de a grăbit lansarea și livra cât mai multe dispozitive în magazine are consecințe la care nu mulți s-ar fi gândit.
Apreciat pentru designul său extravagant, OnePlus 12 părea aproape perfect. Are cel mai luminos ecran OLED oferit până acum pe un telefon mobil, încărcare rapidă și acumulator de capacitate mare, un aranjament de camere foto cu performanțe impresionante, plus chipset-ul SD8 Gen 3 care să anime atmosfera cu performanțe de invidiat. Însă de la promisiunea pliantelor publicitare, la experiența reală oferită cumpărătorilor care s-au grăbit să prindă un exemplar OnePlus 12 imediat ce a intrat pe stoc este cale lungă.
Deși sunt ”Made in China”, produsele OnePlus nu au dat impresia ca ar fi unele de slabă calitate, mai ales la gama high-end. Însă la fel ca Apple, OnePlus pare că s-a lovit de problema forței de muncă insuficiente și tot mai slab calificată. Iar problema este dublată și de implicarea tot mai slabă a partenerilor OEM, care nu mai sunt la fel de motivați să-și consolideze reputația și să concureze pentru contracte profitabile livrând produse la cele mai înalte standarde de calitate.
Potrivit experiențelor povestite pe rețeaua de socializare Weibo, multe dintre exemplarele OnePlus 12 vin cu defecte de asamblare evidente. De la elemente de carcasă insuficient finisate și îmbinări prin care se poate vedea adezivul aplicat în exces, până la gândaci prins între elementele de carcasă și „sigilați” permanent sub adezivul întărit.
Unii dintre cumpărătorii ghinioniști își arată îngrijorarea și cu privire la protecția împotriva pătrunderii de apă și praf, oferită de carcasa asamblată în grabă. În orice caz, nu poate fi o experiență prea grozavă să vezi că telefonul abia scos din cutie sigilată arată de parcă ar fi fost reparat la un service de cartier.
Vestea bună este că, având în vedere numărul foarte mare de unități OnePlus 12 vândute în China încă din ziua lansării, numărul reclamațiilor pentru probleme care țin de controlul calității este totuși mic. O altă notă pozitivă ar fi și că lansarea OnePlus 12 în piețele globale este încă în așteptare, permițând adresarea acestor probleme pentru consumatorii mult mai exigenți din piețele vestice.