O actualizare recent distribuită de Samsung pentru componenta SmartThings Framework cauzează repornirea continuă a telefoanelor Galaxy S10 și Galaxy Note 10, acestea rămânând inutilizabile.
Din fericire actualizarea cu probleme a fost depistată suficient de repede pentru a evita propagarea acestor simptome la toate exemplarele Galaxy S10 și Note 10 aflate în circulație. Vestea mai puțin bună ar fi că din moment ce nu pot porni telefonul pentru a dezinstala actualizarea, utilizatorii care se confruntă cu această problemă chiar acum au puține opțiuni la dispoziție. O variantă ar fi aducerea telefonului la un centru de service, însă problema poate fi remediată și acasă.
Tot ce ai de făcut este să pornești telefonul în Recovery Mode și să folosești opțiunea Factory Reset, având grijă să nu bifezi și opțiunea pentru ștergerea totală a datelor tale:
- Te asiguri că telefonul este oprit ținând apăsată tasta Power
- Pornești telefonul folosind combinația de taste Vol Up + Power apăsate simultan timp de 1-2 secunde
- Ține în continuare apăsat tasta Vol Up până ce apare meniul de Service
- Folosești tasta Vol Up / Down pentru a naviga la meniul Wipe data/factory reset pe care îl selectezi folosind tasta Power
- Folosești opțiunea factory reset pentru a reinițializa telefonul
Din fericire, actualizarea adusă componentei SmartThings Framework a venit prin intermediul Galaxy Store, firmware-ul telefonului rămânând astfel neafectat.
Potrivit mărturiilor circulate pe Redit și pe Forumul Samsung pentru suport tehnic, probleme similare au fost semnalate și la telefoane Galaxy M51, însă numărul dispozitivelor afectate și răspândirea geografică probabil că nu este foarte mare.
Contactați pentru clarificări, reprezentanții Samsung încă nu au o explicație oficială pentru problemele apărute, răspândirea și numărul dispozitivelor afectate. Din păcate fiind vorba de telefoane ieșite de ceva timp din garanție, sunt șanse mici ca Samsung să propună un remediu mai puțin drastic decât opțiunea Factory Reset.