RSS PaginaDeMediaTECHTech&IT

Un boicot de reclame forțează Facebook să acționeze

Când buzunarul arde, lucrurile se schimbă

Dacă ar fi să număr pe degete numărul de boicoturi prin care a trecut Facebook în istoria sa, aș rămâne fără degete până să ajung la anul 2015. Dar din moment ce fiecare boicot era generat de public, a avut fix zero efect. Pentru fiecare om care își ștergea contul, apăreau încă zece care își făceau un cont nou.

Dar săptămâna aceasta s-a întâmplat ceva neașteptat. Ceva neprevăzut. Un boicot care chiar funcționează? De ce? Pentru că nu mai este un boicot al omuleților de rând, ci al mega-corporațiilor care se folosesc de Facebook pentru a livra reclame. Iar dacă Facebook nu livrează reclame, Facebook nu primește bani. Și dacă Facebook nu primește bani, atunci Mark Zuckerberg nu îți poate permite să construiască acel procesor neural de care are nevoie pentru a înțelege sentimente umane ca să scape de blade runneri.

O grămadă de corporații, precum Coca-Cola, Pepsi, Microsoft, Ford, plus vreo sută de alte brand-uri și agenții de publicitate au anunțat că își vor suspenda pentru cel puțin o lună reclamele pe Facebook. Și din moment ce vânzarea datelor tare personale nu este chiar așa de profitabilă acum că le are deja toată lumea, Facebook a decis să clacheze cererilor.

(Fac o paranteză aici pentru a sublinia că Microsoft va continua parteneriatul său cu Facebook Gaming)

Care erau cererile? Să o ia mai moale cu profitatul de pe urma urii. Aș fi sperat să o ia mai moale și cu profitatul de pe urma anti-intelectualismului, dar cum am mai putea avea o mineriadă ca în vremurile de glorie dacă nu stârnești o gloată împotriva oamenilor care știu să citească sau care poartă ochelari.

Așa că atunci când figuri publice vor începe iar să posteze conținut ce poate fi considerat o aberație tembelă ce incită la ură, violență și în general rău, va fi acompaniat de o etichetă ce clarifică faptul că acea postare încalcă regulamentul platformei. Până acum, orice scriau politicienii pe Facebook era complet imun la orice fel de regulă, fiindcă așa funcționează egalitatea.

Nu sunt deocamdată detalii despre când va intra în efect schimbarea. Probabil când încep să dea târcoale vânătorii de replicanți.

[Ars Technica]

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button