GamingRSS PaginaDeMedia

Ubisoft insistă că Far Cry 6 nu vrea să transmită niciun mesaj politic legat de situația din Cuba

Ubisoft a devenit ținta unor controverse legate de conotațiile politice din jocurile sale, în frunte cu Ghost Recon: Breakpoint. Aceleași controverse și-au făcut loc și pe meleagurile din Yara, insula fictivă prin care ne vom aventura în Far Cry 6.

Studioul a prezentat vinerea trecută primul showcase pentru următorul titlu din serie, după o întârziere nefericită din cauza pandemiei. Jocul va fi lansat în toamnă, pe 7 octombrie, iar jucătorii vor intra în pielea lui Dani Rojas, un luptător guerilla cu o misiune importantă: să-l împiedice pe dictatorul  „El Presidente” Antón Castillo să preia controlul asupra insulei, prin instaurarea unui regim totalitar.

Premisa este oarecum clișeică, dar interesantă pentru un joc din seria Far Cry, după ce ne-am obișnuit ca fiecare joc să prezinte un setting similar, în frunte cu un antagonist extravagant. Din păcate, cei de la Ubisoft au fost nevoiți să prevină eventualele „izbucniri” de pe Internet, oferind un mic statement. Prin urmare, Far Cry 6 va explora teme legate de revoluție, fascism și sclavie, dar fără să transmită un mesaj politic referitor la situația din Cuba.

La urma, urmelor, Far Cry 6 este doar o poveste

Mulți ar fi tentați să creadă că Far Cry 6, la fel ca Breakpoint, este propagandă învelită într-un ambalaj plăcut pentru ochiul de gamer, deci intervenția Ubisoft nu este neapărat ceva surprinzător. Cuba rămâne în continuare un stat comunist, iar istorie țării este, la fel ca multe alte concepte, o sursă de inspirație pentru diverse producții.

Inițial, am fost inspirați de tacticile guerilla, tactici care, evident, au legătură cu revoluția. Când vorbești despre guerilla, te gândești la luptătorii din anii 1950 și 1960, iar noi chiar am călătorit în Cuba pentru a discuta cu foști luptători, iar poveștile acestora pur și simplu ne-au captivat. Dar am fost atrași și de cultură și de oamenii pe care i-am întâlnit. După ce ne-am întors, ne-am dat seama că situația din Cuba este una complexă, iar Far Cry 6 nu ascunde niciun comentariu politic legat de Cuba. În plus, ne-am inspirat și din mișcări de guerilla din alte țări de-a lungul istoriei. Din punctul nostru de vedere, crearea insulei Yara ne va ajuta să prezentăm această poveste într-un mod foarte liber din punct de vedere politic și artistic. Navid Khavari, narrative director

 

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.

Articole asemanatoare

Back to top button