Facebook asimilează TikTok-ul într-o imitație care umple fiecare colțișor al interfeței
Dacă nu ai trăit sub o piatră până acum știi că TikTok deja este o amenințare pentru toate celelalte rețele sociale pe care părinții și Generația Z își petrec aproape tot timpul. TikTok acaparează lumea, iar când Mark Zuckerberg dă vina pe acesta pentru pierderile suferite de Facebook, știi că este cazul să de deconectezi de la social media pentru a-ți păstra sănătatea psihică.
Meta a luat la cunoștință potențialul imens al rivalului său și a venit cu soluția logică și naturală, acel standard pe care l-au adoptat Instagram, Snapchat, YouTube și, într-un fel, și reddit. Deci, dacă nu-i poți înfrânge, alătură-te lor. Asta înseamnă că interfața Facebook-ului este acum o clonă de TikTok, în încercarea de a-și păstra baza de utilizatori.
La fel cum anul trecut și Instagram a fost forțat să îmbrățișeze această adiție, și Facebook Reels este noutatea adusă platformei principale a companiei. Meta a început deja să experimenteze cu această caracteristică, ba chiar a încurajat utilizatorii să efectueze cross-posting spre alte platforme. Dar odată ce versiunea live este implementată, mai mult de 150 de regiuni din întreaga lume vor fi obligate să suporte filmulețele atunci când scrollează pe Facebook.
Platforma va integra Reels în foarte multe secțiuni, iar cel mai evident semn al acestei mișcări este plasarea de Reels fix deasupra newsfeed-ului principal pe care-l accesezi odată ce deschizi Facebook. Pe lângă asta, utilizatorii vor avea posibilitatea de a posta Reels la Story-uri dar și de a transforma Story-urile în Reels. Conținutul va putea fi accesat inclusiv din secțiunea Facebook Watch și nici grupurile nu vor fi scutite de atacul filmulețelor „haioase”.
Facebook se forțează să recupereze teren
Meta spune că va începe să experimenteze cu ideea de a recomanda utilizatorilor Reels bazate pe preferințele și activitățile acestora. Pe scurt, chesta asta se va răspândi în tot Facebook-ul, aglomerând și mai mult interfața, opinez eu. Doar că strategia asta este foarte importantă pentru Facebook. Gigantul știe că atenția de peștișor auriu a tineretului din ziua de astăzi se mulează perfect pe filmulețe dubioase și fără rost. TikTok face o treabă excepțională în a atrage utilizatorii tineri de pretutindeni. Acestia au început să petreacă din ce în ce mai mult timp pe respectivul în detrimentul Facebook-ului și soluția cea mai sigură pentru ca Meta să-și poată păstra publicul este să-i atragă prin aceleași mijloace.
Facebook va dezvolta și un fel de sistem de recompense pentru tot mai mulți utilizatori. Este vorba despre ideea de monetizare care să-i convingă pe aceștia să folosească Reels. Doar că nu discutăm despre bănuți, ci despre niște metode rudimentare și plictisitoare, cum ar fi reclame bazate pe stickere și pe bannere. În cele din urmă, s-ar putea face tranziția către posibilitatea de a introduce un sistem de Stars prin care doritorii le vor pute oferi cadouri creatorilor de conținut. În concepția Meta/Facebook, acest lucru va ajuta platforma să câștige teren în condițiile în care TikTok a fost criticat de faptul că fondurile alocate creatorilor de conținut sunt prea mici.
Un vis numit Meta – Cum a pierdut Zuckerberg 500 de miliarde și a provocat căderea Facebook?
Dar cu ce alegem noi, utilizatorii obișnuiți? Cu un bombardament de reclame și de conținut total aleatoriu și meaningless. Cine știe, poate unora le place să se relaxeze făcând asta, dar există și utilizatori care deja simt ce încărcată și aglomerată a devenit interfața Facebook în procesul de a te ține cu ochii lipiți de ecran.