SecuritateTECHTech&IT

Facebook recunoaște că Portal, noul lor smart speaker, vă va spiona

Când Facebook a intrat săptămâna trecută în segmentul de difuzoare inteligente, compania a fost dornică să sublinieze că a înțeles potențialele preocupări ale utilizatorilor legate de confidențialitatea dispozitivelor Facebook Portal și Portal+.

Compania a spus atunci că au fost folosite patru forme de protecție…

  • Un capac fizic pentru camera video când nu o folosiți
  • Un comutator mecanic pentru a deconecta fizic circuitul camerei
  • Nu există funcția de înregistrare video
  • Nicio colectare de date

Cu toate acestea, Recode raportează că, peste o săptămână și ceva mai târziu, Facebook a revenit asupra ultimelor revendicări din această listă.

Lunea trecută, am scris: „Nu există date colectate prin Portal – chiar datele despre jurnalul de apeluri sau datele privind utilizarea aplicațiilor, cum ar fi faptul că ați ascultat Spotify – nu vor fi utilizate pentru a viza utilizatorii cu anunțuri pe Facebook„. Am scris asta pentru că asta ne-a fost comunicat de către directorii Facebook.

Însă, compania a ajuns să-și schimbe răspunsul: Facebook Portal nu are anunțuri, dar datele despre cine vă apelează și datele despre aplicațiile pe care le utilizați pe Portal pot fi folosite pentru a vă viza cu anunțuri pe alte platforme din proprietatea Facebook.

Apelul vocal pe Portal este construit pe infrastructura Messenger, astfel încât atunci când efectuați un apel video pe Portal, colectăm aceleași tipuri de informații (de exemplu, date privind utilizarea, cum ar fi durata apelurilor, frecvența apelurilor) pe care le colectăm și pe alte dispozitive cu Messenger instalat. Putem folosi aceste informații pentru a informa anunțurile pe care le afișăm pe platformele noastre. Alte date de utilizare generală, cum ar fi utilizarea agregată a aplicațiilor etc., pot fi incluse și în informațiile pe care le folosim pentru a difuza anunțuri„, a declarat un purtător de cuvânt într-un e-mail către Recode.

Situația a devenit și mai ciudată atunci când Recode a sunat compania pentru clarificare. Rafa Camargo, manager de produs pentru Facebook Portal, a declarat că, deși datele ar putea fi utilizate pentru direcționarea anunțurilor, compania nu intenționează să facă acest lucru – deși „ar putea fi utilizată„.

Deci asta este clar.

Pare ciudat pentru o companie care se confruntă cu probleme de confidențialitate să lanseze un dispozitiv care pune o cameră Facebook și un microfon în casa oamenilor. E de-a dreptul nebunesc ca Facebook să mintă în așa hal sau că a fost atat de dezorganizată compania încât propria sa echipă de produse nu a fost informată că Facebook Portal colectează date – si ca vicepreședintele său de produs nu știe încă cum vor fi folosite datele.

Sfatul nostru pentru oricine intenționa până acum să cumpere un Facebook Portal ar fi să se orienteze totuși spre un alt produs.

Sursa

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button