Deși Meta, compania din spatele platformei de socializare Facebook, a avut o perioadă mai grea în ultimul timp, asta nu a oprit rețeaua să atingă un nou record de utilizatori. Mai exact, conform unui raport făcut public de către companie, Facebook a depășit pragul de 2 miliarde de utilizatori zilnici, ceea ce nu e deloc puțin.
Mai exact, Facebook este în continuă creștere când vine vorba de numărul de utilizatori, deși reputația companiei este în cădere liberă, lucru care mi se pare interesant. Până la urmă, asta demonstrează că oamenii nu țin neapărat cont de cine face produsul atât timp cât produsul în sine este bun.
Dar numărul utilizatorilor nu spune toată povestea. Anul trecut, compania a tăiat în jur de 11 mii de locuri de muncă din cauza problemelor financiare cu care se confruntă. Și deși veniturile companiei au scăzut față de 2021, veniturile ultimului trimestru al anului 2022 au fost mai mari decât așteptările, chiar dacă tot sunt cu 4% mai mici față de aceeași perioadă a anului trecut.
Pe lângă avalanșa asta de numere, am mai aflat ceva interesant din raportul Meta. Mai exact, Mark Zuckerberg a declarat că a sa companie va continua să taie acolo unde este nevoie pentru a pune eficiența pe primul loc. Astfel, proiectele care nu mai fac sens din punct de vedere financiar vor fi abandonate în favoarea unora care sunt profitabile. Mai mult, principalul focus când vine vorba de cercetare și dezvoltare va fi ramura de AI a companiei.
Dar o divizie pe care Zuckerberg se pare că nu vrea să o abandoneze este cea care se ocupă de metavers. Deși Reality Labs, așa cum este denumită echipa, a pierdut nu mai puțin de 14 miliarde de dolari anul trecut, CFO-ul companiei a declarat că investițiile în acest proiect vor continua, chiar dacă anul acesta sunt așteptate pierderi și mai mari de la această divizie.
Facebook nu este totuși prima companie din catalogul companiei lui Mark Zuckerberg care a depășit acest prag. În 2020, Meta anunța cu mare fast cum Whatsapp, aplicația de mesaje pe care cred că mai toți o folosim, a depășit 2 miliarde de utilizatori zilnici.