ȘtiriTech&IT

Doar 5 minute pentru „plinul” la EV. Un mare producător de acumulatori anunță o reușită majoră

Recunoscut pentru dezvoltarea primilor acumulatori cu tehnologie siliciu-carbon, CATL anunță o versiune îmbunătățită a bateriilor Shenxing dezvoltate pentru mașini electrice, capabilă să ofere o autonomie de 520 km cu doar cinci minute de încărcare rapidă, depășind inovația recent anunțată de BYD și poziționând ambii producători chinezi în fața rivalilor occidentali pe nișa bateriilor EV.

Producătorul de acumulatori a anunțat, de asemenea, o baterie cu ioni de sodiu numită Naxtra, care oferă o autonomie de până la 500 km pentru vehiculele electrice la costuri mult reduse, punând bazele unui nou trend de diversificare a resurselor energetice globale.

Dacă sunt probate prin demonstrații practice, inovațiile producătorilor chinezi ar constitui un atu considerabil în fața competiției și așa în urmă, reprezentată de producătorii occidentali de acumulatori. În prezent, vehiculele Tesla pot fi încărcate cu până la 321 km autonomie suplimentară în 15 minute, în timp ce Mercedes-Benz din Germania a lansat recent sedanul său compact CLA complet electric, care poate fi încărcat până la 325 km în 10 minute folosind o stație de încărcare rapidă.

A doua generație a bateriei Shenxing, care promite o autonomie de 800 km la o singură încărcare, poate atinge o „viteză maximă de încărcare de 2,5 km pe secundă”, suficient cât să facă uitate orice sentimente de anxietate pe subiectul autonomiei, sau al timpului de așteptare la stațiile de încărcare EV. Totuși, s-ar părea că autonomia de 800 km și timpul de încărcare de 5 minute nu pot fi obținute în mod simultan, producătorul CATL menționând că un compromis trebuie trimis pe undeva.

Desigur, toate aceste afirmații se bazează pe prezumția existenței unei infrastructuri adecvate pentru încărcare EV ultrarapidă. Iar asta pur și simplu nu se întâmplă în prezent, chiar și cele mai rapide stații de încărcare EV fiind de fapt cu câteva ordine de magnitudine mai lente, dacă ne raportăm la necesarul viitoarelor modele EV cu încărcare de 5 minute. În plus, apar și alte probleme care țin de capacitatea infrastructurii de distribuție a energiei electrice, incapabilă să acomodeze mai mult de câteva mașini electrice cu încărcare ultrarapidă alimentate simultan.

Așteptăm cu nerăbdare să colaborăm cu mai mulți lideri din industrie pentru a depăși limitele supraalimentării printr-o inovație adevărată”, a declarat Gao Huan, directorul de tehnologie al CATL, adăugând că dorește ca noile baterii să devină „standardul pentru vehiculele electrice”.

Cert este că vitezele de încărcare s-au dublat în ultimul an și „au crescut de zece ori în ultimii 3-4 ani”. Potrivit CATL, noua baterie Shenxing 2.0 va fi instalată în peste 67 de modele EV pregătite pentru lansare în China doar în cursul acestui an.

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button