GamingRSS PaginaDeMedia

Epic Games a cheltuit cel puțin 11 milioane de dolari pentru jocurile oferite gratuit, dar a câștigat 5 milioane de noi utilizatori

Știm cu toții că Epic Games a dat milioane de dolari pe jocurile pe care le-a oferit gratuit de-a lungul existenței platformei sale, dar acum au fost dezvăluite și numerele. În cadrul unui document legat de disputa legală dintre Apple și Epic, s-a aflat totalul cheltuit de către dezvoltatori pe 38 de jocuri oferite gratuit din decembrie 2018 (odată cu lansarea platformei Epic Games Store) și până în septembrie 2019.

Președintele EGS, Tim Sweeney, a precizat că studioul nu plătește dezvoltatorilor în cauză câte o taxă per descărcarea jocului, ci se rezumă la o taxă fixă, în funcție de titlu. Astfel, în intervalul indicat în document, compania a cheltuit un total de 11.6 milioane de dolari, câștigând în schimb 5 milioane de utilizatori noi. Calculele ar traduce această ecuație drept 2.37 dolari cheltuiți de studio pentru fiecare utilizator nou înscris pe platformă (din cei 5 milioane de useri). Studioul și-ar recupera investiția dacă fiecare utilizator nou achiziționează un joc la prețul de cel puțin 20 de dolari, întrucât Epic primește un comision de 12% din această achiziție.

Cele 11 milioane sunt doar vârful de iceberg numit „Epic Games Store”

Pe lângă cifrele din perioada respectivă, Epic menționează că a acumulat un total de 18.5 milioane de noi utilizatori, înscriși pentru a-și lua jocurile gratis. Dintre aceștia, 7%, adică aproximativ 1.3 milioane, fac și achiziții pe platformă. Sumele cheltuite de către Epic pentru aceste giveaway-uri fluctuează în funcție de titlu. De exemplu, studioul s-a lipsit de 1.5 milioane de dolari pentru trilogia Batman Arkham și de 1.4 milioane de dolari pentru Subnautica, ajungând totuși și la sume mult mai mărunte pentru jocuri indie, precum 50 de mii de dolari pentru Super Meat Boy.

Însă vizuina iepurelui este mult mai adâncă, mai ales atunci când vine vorba de sumele plătite pentru obținerea exclusivității. Epic dă bani frumoși pentru ca jocurile noi să fie lansate exclusiv pe această platformă sau, cel puțin, să fie prima platformă pe care acestea aterizează. Dovada o face Borderlands 3, Gearbox Software primind în avans 146 de milioane de dolari pentru ca jocul să fie lansat mai întâi pe Epic Games Store.

În ceea ce privește jocurile oferite cadou, această listă de 38 de titluri nu este decât o mică parte din cele peste 100 de titluri pe care dezvoltatorii le-au dăruit utilizatorilor încă de la momentul lansării platformei, iar acele 38 de nume nu includ succesul răsunător obținut de pomana lui Grand Theft Auto 5, care a făcut ca serverele să fie picate aproape o zi întreagă.

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button