Drobul de sare si Google Glass

Au curs cisterne de cerneala, reala si virtuala despre Google Glass, ochelarii destepti ai celor de la Google, vorbindu-se despre cate in luna si-n stele: ce impact vor avea asupra intimitatii si vietii private, ce inseamna ei pt evolutia tehnologiei, bla, bla, bla.
Dat fiind ca vorbim despre un dispozitiv care nu se comercializeaza inca pe scara larga, fiind distribuit deocamdata unor testeri, fie ei si „pietoni” oarecare, si ca a trecut destul timp de la prima prezentare a acestui device si nu a devenit inca „the next big thing”, intreb si eu, legitim, nu ar putea fi incadrat in categoriile de larga respiratie jurnalistica mult zgomot pentru nimic, furtuna intr-un pahar cu apa si… drobul de sare pe care l-ar putea darama pisica? Google a simtit nevoia sa demonteze de curand intr-un articol pe acest subiect 10 mituri legate de Google Glass. Ca se ne pastram in terenul „zicerilor cu talc” ar putea parea ca „dau pinteni unui cal mort”. Au existat mult prea putine incidente legate de Google Glass si posesorii sai ca Google sa porneasca o campanie de „demitizare”. La sfarsitul lunii trecute o bloggerita de tech a intrat intr-un bar punk-rock din San Francisco cu Google Glass pe fata si se pare ca fauna locala a cam smotocit-o, dand de inteles ca nu este mare iubitoare de tehnologie cu capabilitati ridicate de foto-video si sharing. Cineva i-a device-ul smuls de pe fata, dar tipa l-a recuperat in cele din urma. Nu se stie inca daca a fost un act deliberat anti-Google Glass, o incercare de jaf sau ambele. Oricum, incidentul a fost multiplicat exponential de social media, blogging si presa. O chestie contextuala, adica locul si momentul nepotrivite, plus naivitatea sau tupeul posesoarei, au dus la o situatie nasoala, dar cu toate astea izolata. Dar de aici si pana la a furtuna mediatica din jurul incidentului sau la demitizarile oficiale cum ca Google Glass „nu suporta recunoastere faciala”, ca „nu inregistreaza continuu”, ca „nu este dispozitiv de supraveghere”, ca „nu este interzis” sau ca „nu insemna sfarsitul intimitatii” este drum lung. Serios, v-a intrebat cineva? Si apoi nu poti deveni un „glasshole” atat timp cat vorbim despre o tehnologie experimentala care, faptic si statistic, nu a starnit atatea valuri pe cat ar vrea unii sa credem ca a starnit. Voi ce credeti? Este supralicitat sau nu Google Glass? Spuneti-ne parerile voastre pe Facebook, chiar vrem sa le aflam.