GamingMOREPC&ConsolesRSS PaginaDeMedia

Cyberpunk 2077 a fost un dezastru despre care CD Projekt RED știa de la bun început

"Am făcut The Witcher 3, o să ne meargă și cu ăsta"

Cred că eram clasa a opta sau a noua atunci când Cyberpunk 2077 a fost anunțat pentru prima oară, adică prin 2013. Îmi amintesc de careul din curtea școlii în acele zile de vara și de cum, odată ajuns acasă, am dat întâmplător peste trailerul jocului

De atunci, parcă a trecut o veșnicie, și am ajuns să mă gândesc serios să măsor trecerea timpului în trailere de Cyberpunk 2077. Dar nu asta e ideea acestui articol, pardon. Ideea este că Bloomberg a stat de vorbă cu peste douăzeci de angajați ai CD Projekt RED, după ce Marcin Iwinski, co-fondator CD Projekt, a apărut într-un video de cinci minute în care explică tot ce s-a întâmplat cu jocul.

Afirmațiile angajaților întărește ideea că stadiul oribil în care s-a aflat jocul în momentul lansării nu a fost deloc surprinzător. De altfel, la cum a dat-o, CD Projekt RED lasă de înțeles că s-a întins mai mult decât i-a permis plapuma pentru un proiect mult prea ambițios și prost gestionat.

Cyberpunk 2077 – Cum să testezi teoria aia cu „lucrez mai bine sub presiune”?

Mai știți când vă ziceam de clasa a opta și 2013 cu trailerul pentru Cyberpunk 2077? Ei bine, l-o fi anunțat CD Projekt RED pe atunci, dar studioul s-a apucat efectiv de lucru abia pe la sfârșitul lui 2016. Imaginați-vă: este 2013 și anunți un joc mai ambițios decât Witcher 3, care nu avea să vadă lumina zilei decât peste trei ani. Cred că CD Projekt are ceva fițuică și bagă cheat codes în continuumul spațio-temporal.

În orice caz, studioul admite faptul că în 2016 a dat reset la tot ceea ce înseamnă Cyberpunk 2077, începând cu schimbarea perspectivei din third-person în first-person. Practic, ai frecat menta trei ani de zile ca mai apoi să o dai pe repede înainte ca un student în sesiune.

N-a fost ok nici faptul că studioul a lucrat la joc și la motorul grafic în același timp. Până și unul dintre angajați este de părere că, făcând asta, „e ca și cum ai conduce cu un tren în timp ce se construiește calea ferată”.

Reportajul este destul de interesant, conturând totodată ideea că CD Projekt RED s-a culcat pe-o ureche. „Am scos Withcer 3. O să ne meargă și cu Cyberpunk 2077”. În 2018, demo-ul prezentat a fost luat drept fake și hulit de unii. Iar acum, după fiasco-ul jocului propriu-zis, mulți dintre reprezentanții studioului își dau arama pe față.

Fiecare cu propriul său comeback

Adam Badowski, game director pentru inculpatul nostru, oferă câteva mențiuni pe Twitter. Una din afirmațiile la care acesta răspunde se leagă de cei responsabili de eșec. Vina este în mare parte a departamentului care a grăbit cu bună știință lansarea în 2020. Dezvoltatorii știau că nu este gata, dar au fost neputincioși în fața banului. Badowski o dă cotită, însă, și demontează argumentele aduse, cică, de foști angajați, dintre care doar unul cu tupeul de a nu-și ascunde identitatea.

Aia e, atât s-a putut

Trecând peste aerul de cancan al discuțiilor de genul, Cyberpunk 2077 ar fi putut rupe gura târgului. Jocul este foarte bine scris și promite multe, dar problemele tehnice, în special pe console, îi știrbesc din adevăratul potențial.

Aș putea spune că port un respect deosebit studioului polonez. Chiar și în ziua de azi, este extrem de greu să te mobilizezi și să îți vezi dorințele și ambițiile împlinite în industria gaming-ului. CD Projekt RED este unul din acele studiouri care au avut începuturi umile, de parcă ar fi fost nu știu ce garage rock band, prin subsolul părinților cuiva, urmând să își facă loc printre numele mari. Însă din păcate, se mai întâmplă ca astfel de nume să mai și dea rateuri.

Indiferent a cui a fost vina, pentru mine Cyberpunk 2077 este un titlu care chiar reușește să ofere estetica și curentul acestei mișcări/acestui subgen de sci-fi. Probabil că polonezii s-au dat prea mult peste cap cu materiale promoționale și advertising menite să ne dea mare hype, ca mai apoi să ne dezamăgească pe mulți dintre noi. Singura speranță este acel road-map prezentat de CD Projekt RED, care conține planurile pentru viitoarele update-uri.

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button